• Anonym (Tjej)

Han undrade hur man gör te

Min kille sov över hos mig för första gången idag. När vi ska äta frukost frågar han "hur lagar man te?". För det första heter det KOKA te. Jag blir så avtänd. Vad är det för idiot jag är ihop med? Hur kan man inte veta hur man kokar te????

Jag är så avtänd att jag vill dumpa känna det som. Men det kanske är tillfälliga känslor. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Han undrade hur man gör te
  • Anonym (*)

Jag tror att om det där hade varit det enda problemet så hade du nog inte reagerat. Nu känns det som att det måste finnas annat i grunden som gör att en sådan sak får dig att ifrågasätta hela förhållandet. 

• sextiotalist

Dricker man inte te. så kanske man inte ens reflekterar över hur man egentligen gör.
    De flesta lägger ner en tepåse i vattnet (jag också i vardagen). Men ska man göa riktigt te (ja, jag säger det också, jag har aldrig sagt koka te) så är det inte fullt så enkelt.
    Om jag gör riktigt te så värmer jag först upp tekannan med hett vatten, kokar te-vattnet på spisen (inte i vattenkokaren) häller te i silen. tömmer i det nästan kokandet vattnet i te-kannan, får dra i några minuter, ta bort tebladen och serverar te.
    Så göra man riktigt te och nej, det är inte alla som kan göra te.
    Själv har jag med mig te-påsar när jag är bortrest, för alltför ofta så erbjuds man som tedrickare tre år gamla te-påsar som legat och skräpat i skafferiet

• Anonym (Tepåse-lösblad?)

Handlar det om att koka tevatten till tepåsar så skulle jag dumpa faktiskt.

Handlar det om att koka lösa blad så är det mer förståeligt.

Vissa har insatser till pannan, vissa har tebollar där folk själva får sätta i det te de vill ha. Sen finns ju även de där kaffe/te-pressarna där man häller i kokande vatten och sen pressar igenom det.

Själv dricker jag inte te. Men vissa saker hör ju till allmänbildning..

• Anonym (a)

Oh, som jag förstår dig. Jag hade kanske inte känt så efter en grej, men mitt ex var lite likadan. Snäll och go och fin, men inte..jättesmart om man utrycker det milt.  Han var dock duktig på att kamouflera det genom att nicka mycket och hålla med, vilket gjorde att det tog ett tag innan jag förstod.. Men när det började visa sig blev det svårt. Man vill ju ha någon som man kan prata ordentligt med, som kan säga vad hen tycker om saker och ting och som kan..koka te. 
    Jag tycker du ska vänta ett tag och se om te-grejen bara var ett tillfälligt hjärnsläpp, du kan ju se om han kan koka ägg tex ;) Det kan ju vara bara te han missat hur man kokar, han kanske bara använt tepåsar tex. Skulle det inte vara så får du väl känna efter om du kan tänka dig att leva med det, och kan du inte det..ja, då kan du inte det.

• Tow2Mater

Vet du hur man kokar kaffe? Om du inte ens dricker kaffe är det inte alls självklart att du vet.

Svar på tråden Han undrade hur man gör te