Varför sover de inte? 15mån +3år
Vår 3,5åring har alltid samsovit med oss och då sovit bra. Nu sover han i egen säng i eget rum sen 1,5år och vaknar varje natt, skriker efter mamma men somnar ganska lätt när man lägger sig brevid. Han vill dock alltid ligga halvt på mig så jag sover risigt. Går jag tillbaka till vår säng vaknar han alltid igen. Normalt jag vet. Men så har vi ju....
Minstingen. Har vägrat napp o snuttade på mig varannan timme hela natten till 11mån. Var sen okej han vaknade typ 4 o fick då sova mellan oss. Men snart dög inte det han låg o sparka, gick ur sängen. Nu vaknar han med två timmars mellanrum de värsta nätterna. Han har börjat skrika o är bara lugn om man bär på hans 11kg tunga kropp. Vägrar spjälsängen men vill inte gärna sova nellan oss heller. Verkar inte ha ont, är mest arg. Nu har jag gått upp så han inte ska väcka alla till ett rum i andra änden på huset. Sitter m honom i knät o låter han skrika tills han blir lugn ca 10min. Sen lägger vi oss ihop o kör sådär genom natten. När han sover som bäst efter kl 3 vaknar storebror i rummet intill. Vi försöker dela på oss o stora accepterar oftast bara mig. Nu har mannen varit sjuk o jag har tagit båda hela veckan. Jag är totalt slut. Vet inte vad vi ska göra. Ibland vill han ha välling men oftast inte. Jag har spänningshuvudvärk jämt, ont i ryggen o börjar känna mig deppig. Jag vet att vissa aover såligt i många år men fan, ingen vi känner har det såhär! Jag orkar snart inte jobba. Maken som nu är pappaledig tar oftast lillen men jag hör honom skrika o kan oftast inte sova ändå. Vad gör man???