• Anonym (Hakan)

Har någon gjort en hakförstoring och kan svara på lite funderingar?

Jag gjorde en hakförstoring för 3 veckor sedan. Ansiktet var stort som en ballong de två första veckorna men detta har nu lagt sig. Jag är fortfarande svullen runt hakan/munnen och har svårt att röra munnen ordentligt. Jag har även tappat känseln på vänstra sidan av underläppen.

Ansiktet ser fantastiskt snyggt ut i profil nu och jag har fått en väldigt fin käklinje, men det jag oroar mig lite för är att hakan ser så himla lång ut nu! Jag har läst om folk som skrivit att hakan kan kännas bred den första tiden, det gör inte min, däremot känns den så lång liksom!

I profil syns inte detta, så implantatet är ju inte insatt för långt ner. Jag har funderat på om det kan bero på att jag har svårt att röra munnen och det fortfarande är svullet runt hakan/munnen. Det är som mest svullet där stygnen sitter, alltså under underläppen, på sidorna (snittet gjordes i munnen).

Har någon gjort en hakförstoring som kände likadant som mig? Blir det bättre när svullnaden och stelheten har lagt sig? Jag är lite smått oroad över att hakan ska fortsätta vara så lång :/

• Svar på tråden Har någon gjort en hakförstoring och kan svara på lite funderingar?
  • Anonym (Svullnad)

Är det bara tre veckor sedan så är det garanterat svullnad. Jag tror också att du är ovan. Jag har överbett så min underkäke är lite längre bak men jag har ändå definierad haka. Om jag skjuter fram underkäken lite så flyttar sig hakan fram och nedåt naturligt. Jag tror att om man bara fyllt ut din haka rakt framåt så hade det sett konstigt ut och varit för nära underläppen.

Om du tänker dig en liten haka så ser hela huvudet "kortare" ut, mer definierad haka så ser ansiktet mer ovalt ut än innan.

Eftersom det ser bra ut i profil så blir jag mer övertygad om att det är en vanesak. Du hade din gamla haka hela ditt liv och denna i bara 3v. Tror det ser jättefint ut!

• Snackan

Hej hur har det gått med ditt Hakimplantat känner du fortf att den är

Stor ? Vart gjorde du din operation jag funderar starkt på att göra med kram

Svar på tråden Har någon gjort en hakförstoring och kan svara på lite funderingar?