• Anonym (mamma hos pappa)

Jag blir galen på sambons ex nya!

Min sambo har en 6 årig dotter. Vi har varit ett par i 2 år och bott ihop ca 1,5 år. Dottern bor med oss varannan vecka. Mamman bor ett stenkast ifrån oss tillsammans med sin sambo, dom träffades i vintras och sedan dess i princip varit sambos hemma hos mamman. Vi kan kalla honom Pelle.
    Denna vecka är mammans vecka. Hon jobbar skift och nu denna vecka kväll.
    I tisdags skulle Lill tjejen börja i dansskola. Mamman ringde min sambo och undrade om han eller jag kan hämta henne från dagis och ta henne till dansskolan. Sambon jobbade, så jag fixade min kväll så jag kunde köra dit henne, för att sen ha henne hos oss tills mamman slutade jobba vid 21. Körde dit henne tills det började, stack själv iväg till gymmet och kom tillbaka 20min innan dansskolan slutade. Dörren öppnas till salen och Lill tjejen står vid fönstret och vinkar ivrigt. Hon märker mej och ser konstigt på mej och säger "Pelle är här!?" Jahaa, blir mitt svar förvånat, vi går in i omklädningsrummet och hon byter om. Sänder ett sms till min sambo att Pelle är här?!? När tjejen är klar går vi ut i korridoren och där står Pelle o ser ner i golvet. Jag frågar om han kom för att hämta henne? Jaa, svarar han och fortfarande stirrar i golvet. Påpekar om att hennes kläder, jacka, ytterbyxor, ryggväska och uteskor är hos oss. Jahaa, kan du hämta dom? Nej säger jag, för jag förstod att hon skulle komma hem med mej och mamman hämtar henne om ett par timmar. Får fortfarande inte ett ord ur killen. Säger till tjejen att pappa kommer senare med dina saker för nu kom Pelle för att hämta dej. När vi går ut, går jag mot min bil och tjejen förklarar ivrigt till Pelle om dansen, tills jag ropar hej då och hon fattar att jag går ju till min bil och hon till Pelles. Tjejen börjar stor böla, jag sätter mej i bilen och bölar, Pelle försöker lugna tjejen och till sist får henne i bilen. Ringer min sambo som direkt ringt mamman efter mitt sms. Mamman visste inte av något om vad Pelle hittat på.
    På onsdag ringer mammans bror min sambo, för att mamman inte har kunnat ringa, hon vågar inte för sin sambo!? Det visade sej att Pelle är så svartsjuk mot min sambo, att han inte vill att min sambo och mamman skall ses. Så, genom att komma på den briljanta idén att hämta henne, såg han ju till att dom inte kommer råkas iaf på tisdag.
    För ett par veckor sen, sände mamman sms åt min sambo, att tjejen kan vara upp och ner när hon kommer, då hade Pelle sagt till henne att hennes pappa är dum i huvudet. Tjejen berättade detta sen även för oss och sa att mamma och pelle hade grälat och hon och mamma grät när han sa så.
    Mamman och jag har inget groll, inte min sambo och hon heller, lill tjejen är trygg både med mej och min familj som hon tillbringat mycket tid med. Nu är jag bara så frustrerad över att denna Pelle försöker förstöra det som funkat så bra! Nämnas bör att min sambo och Pelle aldrig träffats.
    Vad jag vill med tråden? Ingen aning. Om det finns några idér på vad vi kan göra, säg gärna till. Detta med svartsjukan som nu går ut över Lill tjejen är ju inte möjligt i längden.

• Svar på tråden Jag blir galen på sambons ex nya!

Ojdå, radbrytningen funkar tydligen inte med mobil...

• Anonym (Wildrat)

Tyvärr kan ni inte göra så mycket så länge inte dottern skadas av mammans relation. Det är mamman som måste reda upp sin situation själv...

Sambon är såklart orolig över tjejen när hon pratar om att mamma och pelle grälat.

Själva svartsjukan är jag mest orolig för. Har i mitt bagage ett svartsjukt förhållande som jag kom mej ur, så mina tankar om en svartsjuk sambo rullar på en annan nivå än vad jag tror mamman tänker. Jag och sambon grälar aldrig, men så fort ena av oss pratar med lite högre röst, då menar jag om vad som helst t.o.m. något roligt, kan hon säga "sluta ropa" eller "snälla börja inte gräla nu". Så visst, det är ju ganska tydligt att det grälas en hel del i mammas hem.

Åååh, önskar bara jag kunde skaka om denna Pelle!

• Tjofaderittan hambo

Hmm, hade nog tatt med tjejen hem till mig iaf. Det var ju så det var bestämt och jag ogillar att få mina planer ändrade.

Ang denna Pelle, mamman måste inse att hennes förhållande faktiskt skadar hennes barn.

Tjofaderittan hambo skrev 2014-09-19 16:01:59 följande:

Hmm, hade nog tatt med tjejen hem till mig iaf. Det var ju så det var bestämt och jag ogillar att få mina planer ändrade.

Ang denna Pelle, mamman måste inse att hennes förhållande faktiskt skadar hennes barn.

Jaa, i efterhand med all fakta, önskar jag att jag hadd gjort det. Inte för att mina planer ändrades, utan för att allt gick ut över tjejen. När hon kom till oss i söndags var det första hon frågade "Varför fick jag inte komma hem med dej efter dansen?". Jaaa...varför fick du inte de...

Nu har jag iaf mammans nummer, så händer det fler gånger kommer jag ringa henne direkt.
Svar på tråden Jag blir galen på sambons ex nya!