• caz

Förskola i Löddeköpinge?! Tips/varningar?!

Hej,

Jag undrar om någon kan tänkas ha erfarenhet om någon av förskolorna i Löddeköpinge?! Jag vill veta både bra och dåliga erfarenheter såklart.
    Behöver verkligen hjälp för att veta vad vi ska önska för förskola åt vår son!

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 17:24
    Oj, jag trodde inte att mitt första inlägg om detta publicerades, men såg nu att det visst blev "dubbelt", och det går tydligen inte att ta bort ett?

Hur som helst glömde jag att skriva i detta inlägg att vi vet iallafall att vi INTE vill ha vårt barn på Barsebäcks Montessori eller på föräldrakooperativet Solrosen.

• Svar på tråden Förskola i Löddeköpinge?! Tips/varningar?!
  • Paincake

Jag vet inget om förskolorna i Lödde men mitt förslag är att du bokar in besök på de förskolor du är nyfiken på och har med dig en frågelista:

- Personaltäthet?
    - Antal barn/grupp?
    - Utemiljö?
    - Innemiljö?
    - Mat (egenlagad eller mottagningskök? Ekologisk?)
    - Engagerad personal som leker med barnen eller personal som står och tittar på medan barnen gör sitt?
    - Antal förskollärare/grupp?
    - Personalomsättning? (Har det bytts ut många i personalen på sistone? Det brukar hinta om problem...)
    - Magkänsla? (Känns det bra? Är barnen trygga?)

Det är ju bara du som kan avgöra om du vill ha ditt barn där och vad en enskild person säger om en förskola kanske inte stämmer för någon annan.

Lycka till!

• Ida1983

Hej!

Jag ser att det här är en väldigt gammal tråd, men jag tänker prova ändå..:)

Du skriver att ni inte vill ha barnen på någon av de två olika privata alternativen, får jag fråga varför? Har du hört något dåligt/egna egna erfarenheter därifrån? Jag är nyfiken då jag har liten bebis nu :)

Svar på tråden Förskola i Löddeköpinge?! Tips/varningar?!