• Äldre 12 Sep 19:30
    5322 visningar
    2 svar
    2
    5322

    Har någon fått ägglossning trots hcg kvar efter missfall?

    Har läst att

    a) Hcg måste vara 0 för att få ägglossning
    b) Hcg måste vara under 100 för att få ägglossning
    c) Hcg måste vara under 50 för att få ägglossning
    d) Hcg måste vara under 20 för att få ägglossning
    osv...

    Massor med motstridiga uppgifter! Så nu undrar jag om här finns någon som verkligen bevisligen (antingen sett äl på vul eller helt enkelt blivit gravid vid en tidpunkt som hcg fanns i kroppen ännu, räknas inte att ni fått positivt äl test eftersom de reagerar på hcg) haft ägglossning trots hcg i kroppen (antingen blodprov eller två streck på test)???

  • Svar på tråden Har någon fått ägglossning trots hcg kvar efter missfall?
  • Äldre 13 Sep 13:25
    #1

    Hej,

    Jag har läst din andra tråd också. Jag undrar lite samma sak som du. Jag fick konstaterat MA förra veckan och nu har graviditeten avslutats helt av sig själv och jag har slutat blöda. Vill givetvis bli gravid igen så snart som möjligt men jag tror vi väntar en månad som rekommenderas. Jag läste någonstans att hgc kan finnas kvar i kroppen i upp till 9 veckor efter missfall. Det stod också att om man tror att man blivit gravid igen och får ett positivt test så skall man vänta till 9 veckor efter MF och testa igen för att vara säker på att det inte är hgc från förra graviditeten. Det tolkar ju jag som att man kan få äl och bli gravid trots att inte hgc är borta helt. Har inga säkra källor eller svar på din fråga men vi är ju i samma situation ; )

  • Äldre 13 Sep 15:25
    #2

    Beklagar ditt ma! Har själv också haft ett, plus ett mf och ett x, suck!

    Intressant detdär med att man ska vänta 9 veckor, den informationen tyder ju på att man kan ha äl trots hcg! Jag kom dessutom ihåg att vid mitt ma hade jag efter 5 veckor hcg 4 (!!) i blodet men plussade ändå på urintest. Vilket betyder att hcg försvinner snabbare ur urinen! Och nog måste det väl vara hcg i blodet som hämmar äl?! På ett ställe läste jag till och med att det inte är hcg ens som hindrar äl, utan progesteron! Knepigt! Vi fick "tillåtelse" att försöka genast igen, behöver inte vänta en mens!

Svar på tråden Har någon fått ägglossning trots hcg kvar efter missfall?