• Äldre 12 Sep 19:41
    1249 visningar
    4 svar
    4
    1249

    Bra böcker om barns utveckling/barnupofostran?

    Någon som har tips om bok/böcker om barn och föräldraskap? Har en 9månaders och har inga specifika problem (behöver alltså inte tips om "metoder") men inser att jag ibland skulle vilja läsa på lite och så. I stil med Barnaboken. Ja jag vet att den är kritiserad, har ej läst själv men söker alltså ngn "allmän bok om barns utveckling, ja om barn för föräldrar helt enkelt. Tar gärna emot tips på böcker ni tyckt varit bra och hjälpsamma!

  • Svar på tråden Bra böcker om barns utveckling/barnupofostran?
  • Äldre 12 Sep 19:59
    #1

    Jag gillat Jesper juuls böcker och en bok av Martin forster som heter Fem gånger mer kärlek.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Äldre 12 Sep 20:42
    #2
    +1

    Jag gillar också Jesper Juuls böcker, framför allt "Konsten att säga nej med gott samvete", däremot gillar jag inte alls Forsters "Fem gånger mer kärlek". Förutom Juul, så tycker jag också väldigt mycket om Ingegerd Gavelin och framför allt "Att känna sitt barn - och sig själv". "Playful parenting" av Lawrence J. Cohen hade jag också mycket utbyte av.

  • Äldre 12 Sep 20:43
    #3
    +1

    Jag tjatar väl vidare om Lars H Gustafssons bok "Växa inte lyda" som är den bästa jag har läst i genren... Glad

    Jesper Juuls böcker (t.ex. "Ditt kompetenta barn") som omnämndes här ovan är väldigt bra också.

  • Äldre 30 Sep 07:01
    #4

    Tack!

Svar på tråden Bra böcker om barns utveckling/barnupofostran?