• Pollyx

Mensvärk v 17

Hej!
    Jag är gravid i v17, andra barnet. Tror ju detta ska va normalt, men minns så dåligt sen sist hur det var...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 22:37
    Vet att det oftast är normalt, men ibland inte... Men när är det inte okej isf?

• Svar på tråden Mensvärk v 17
  • Pollyx

Okej, hm. Det knepiga är att förra graviditeten sa de att det var okej med mensvärk, men samtidigt skulle man bli kollad snabbt om man hade mensvärk under vissa förhållanden. Kom inte riktigt ihåg vad det var, kanske får ringa min BM och fråga till veckan... Jag fick åka in 1-2 gånger på kontroll för att det kunde ha varit typ för mycket sammandragningar eller misstänkt att förvärkarna kunde sätta igång förlossningen tidigare eller hur det var. Men minns inte riktigt skillnaden på "mensvärk" och "mensvärk", vad det var man skulle va extra uppmärksam på.... Tänkte nån här kanske vet?

• kiriaki

Vecka 16-20 sa vaxer bebisen otroligt mycket. Bada mina graviditeter har jag blivit orolig i just v.17 (16+0 och framat) pga just "mensvark", sa jag skulle tippa pa att allt ar okej och att bebisen vaxer en hel del :)

• Grynet2010

Bär på bebis nr 4 och kan säga att dessa mensverjar ökat under alla graviditeter och det är normalt då livmodern spänner mera ju fler graviditeter man går igenom. Är i v 23 nu och ibland blir det riktigt obehagligt med dessa känningar speciellt när livmodern har en tillväxt period vilket kommer ganska tätt under vissa veckor. Men oftast så går det ju över när jag vilar lite samt att det kan göra ont när livmodern drar ihop sig vilket är normalt under hela graviditeten.

Svar på tråden Mensvärk v 17