• Blåsippa82

Cylinda diskmaskiner, någon som har en av dessa modeller?

Jag och sambon har nu bestämt att köpa diskmaskin. Valet har hamnat på Cylinda då de har god kvalitet enligt väldigt många. Vi har hittat och blivit rekommenderade 2 modeller:

- Sverigemaskinen
    - DM72

Är det någon av er som har någon av dessa maskiner som kan säga positivt och negativt om dom? DM72:an har ju väldigt många funktioner, men har man verkligen anvädning av alla? Har läst att det kan vara problem med gnisslande ljud från korgarna vid ut- och indragning, något som ni känner till? Tycker DM72:an lockar med tanke på trippel-A (som förvisso även Sverigemaskinen har) men inget slår den första i ljudnivå, endast 43 db!

Skulle uppskatta era åsikter om dessa!

• Svar på tråden Cylinda diskmaskiner, någon som har en av dessa modeller?
  • Anna me lillkillen Anton

Vi har Cylinda Sverigemaskinen i frostat stål å den är verkligen super! Tyst å smidig! Rekommenderar den varmt!

• Blåsippa82

Tack Anna!

Någon mer som har en av dessa?

• Janlin

Vi har oxå Cylinda sverigedisken.
    Tyvärr har vi oturen att disken ibland, allrahelst glas o muggar inte blir rena...
    Har haft service på den, kontrollerat allt möjligt och tydligen är det vattnets hårdhet som kan orsaka detta... (Har precis samma på jobbet, fungerar jättebra där.)
    Men annars är vi nöjda, hade föregående modell i förra huset o va jättenöjda.
    Låter inte spec mkt.

• Blåsippa82

Tack för era svar! Det är ingen av er som tycker den låter störande högt mao? Som jag skrev så skiljer det ju en del i db mellan de två maskinerna, men DM72:an tycker jag har en hel del funktioner som man antaligen inte har användning av? De flesta som har diskmaskin säger ju att man i slutändan bara använder ett program ändå?

• Åke Vilse

Vi har Sverigedisken och den fungerar bra. Är tyst och inte en massa onödiga knappar och programval - som du sa att man ändå sedan inte använder

Vi köpte Cylinda för att den som stod här i huset var en Cylinda och den var 25år och gick fortfarande. Dock grön...
    Mina föräldrar hade också en Cylinda i det hus de köpte som också var 25år och fungrade bra, men var orange
    Det har även blivit Cylinda tvättmaskin, kyl & Fys.

Svar på tråden Cylinda diskmaskiner, någon som har en av dessa modeller?