• caroline1

    MA eller inte?! Vad är det som händer!?

    Jag fick ett missfall i Januari i år och sedan ett i april och jag fick ett starkt plus på CB stickan på BIM dagen den 28e augusti. På 6+0 åkte jag in för en mindre blödning och lite värkar. Man såg inget på ultraljudet och sa att det antingen är ett tidigt missfall eller så är det fortfarande för tidigt att se då äl kan ha varit lite senare i cykeln vilket gör att jag egentligen inte var i v 6+0 utan tidigare. Man tog blodprov för att se hormonhalten i kroppen för att senare ta ett nytt och se om det sjunker eller ökar. Jag fick förhinder och kunde inte åka in och ta blodprov. Men nu åtta dagar senare plussade jag på CB stickan hemma. Vid de två missfallen sjönk hormonhalten inom tre dagar och jag fick ett negativt på stickan. Gravidsymtomen har ökat och jag mår sååå illa precis som under tiden jag var gravid med min yngsta son. Tröttheten har slagit till och jag känner mig gravid. Vågar dock inte hoppas, men min fråga är om graviditetsymtomen kan ÖKA efter ett missfall? Jag förstår att det kan hänga kvar ett tag efter missfall men kan de öka? För illamåendet kom efter blödningen. Någon som kan göra mig visare?

    /Carro

  • Svar på tråden MA eller inte?! Vad är det som händer!?
  • Lantis86
    caroline1 skrev 2014-09-16 01:50:03 följande:

    Ingen???


    Dom gånger jag har fått MA så har mina symtom gradvis försvunnit. Tror att du kan andas ut:) men har du nått mer vul inbokat? Kan ju vara bra att kolla igen bara för att vara säker:)
  • caroline1
    Lantis86 skrev 2014-09-16 05:40:47 följande:

    Dom gånger jag har fått MA så har mina symtom gradvis försvunnit. Tror att du kan andas ut:) men har du nått mer vul inbokat? Kan ju vara bra att kolla igen bara för att vara säker:)


    Ja det var så med mina två missfall med, symptomen sjönk gradvis. Nu fick jag svar på nytt blodprov att det skett en hormonökning på en vecka men att det är lite lägre halter. Från 300 förra veckan till 400 på gårdagens blodprov. Idag kom det några droppar blod men inge mer.

    Ringde o h bokade tid för ultraljud på tisdag nästa vecka. Blir så förvirrad av allt och vågar knappt hoppas. Allt var så okomplicerat vid mina andra två graviditeter. Håller nu tummarna för att dem ska se något nästa vecka.
  • Lantis86
    caroline1 skrev 2014-09-16 21:59:08 följande:

    Ja det var så med mina två missfall med, symptomen sjönk gradvis. Nu fick jag svar på nytt blodprov att det skett en hormonökning på en vecka men att det är lite lägre halter. Från 300 förra veckan till 400 på gårdagens blodprov. Idag kom det några droppar blod men inge mer.

    Ringde o h bokade tid för ultraljud på tisdag nästa vecka. Blir så förvirrad av allt och vågar knappt hoppas. Allt var så okomplicerat vid mina andra två graviditeter. Håller nu tummarna för att dem ska se något nästa vecka.


    Håller tummarna jag med:) himla jobbigast vara orolig:( man vet ju aldrig vad som händer där inne.... Men skönt med en stegring alla fall! Lycka till på utltraljudet:)
  • caroline1

    Var på han akuten och jag har ett fortsatt ökat hormonvärde livmoderväggen har tjocknat som den gör när man är gravid. Gravtest på akuten visade också ett plus. Hon sa att allt visar och tyder på att du är gravid men hon kunde fortfarande inte se något :S

    Nu har jag en tid på kvinnokliniken på tisdag. Börjar bli orolig :(

  • Lantis86

    Fy så hemskt:( hur långt var det du trodde att du var? Får verkligen verkligen hoppas att du är senare än du tror och att dom kan se något på tisdag!!! Håller tummarna för dej och att allt ser bra ut:)

Svar på tråden MA eller inte?! Vad är det som händer!?