• Anonym (Ångest)

Jag tog en främmande mans keps idag

Idag gjorde jag något för att tänka på mina gränser. Jag var ute med en vän till mig. Jag är ganska lugn av mig osv. En man med keps passerar oss när vi är ute och går på trotoaren. Helt plötsligt säger min vän till mig "jag slår vad om att du aldrg skulle våga ta hans keps och springa iväg". Han sa det med ironi, det förstod jag. Men jag fick sådan adrenalinkick av det sagda att jag vände mig om, tog mannens keps och sprang. Har aldrig sprungit så fort. Nu när jag är hemma känner jag mig jättehemskt. Varför gjorde jag så? Dumheter.

Min vän ringde mig och sa "är du inte riktigt klok, jag skojade ju". Känner som sagt djup ångest. Jag vet inte vem mannen är så det blir väl svårt att hitta honom och lämna tillbaka kepsen.

Varför gjorde jag så? Ångrar mig...mår dåligt..

• Svar på tråden Jag tog en främmande mans keps idag
  • Anonym (Puckat gjort)

Ja det var jävligt korkat och omoget gjort av dig, men det finns ju som sagt ingenting du kan göra åt det nu.

Hur gammal är du? Är du tjej eller kille?

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Puckat gjort) skrev 2014-09-15 15:12:19 följande:

Ja det var jävligt korkat och omoget gjort av dig, men det finns ju som sagt ingenting du kan göra åt det nu.

Hur gammal är du? Är du tjej eller kille?

Jag är en 23 årig kille
  • Anonym (.)

Det finns inget du kan göra åt det nu.
    Ja, det var omoget och dumt. Lär dig något av det här. Tänk efter FÖRE du gör något. Behandla andra så som du vill bli behandlad själv!

• Stårschan

Bra att du har vett att skämmas. Sätt in en annons i lokaltidningen och skriv samma sak som du skriver här, och lämna ditt nummer så att den som äger kepsen kan få tillbaka den tillsammans med en ursäkt. Ni kommer båda att må bättre av det, även om du får räkna med en hel del skäll. Har du otur har han blivit så skrämd av dig att han inte vågar ta kontakt.

Grattis - du är en av dem som hjälpt till att göra vårt samhälle ännu lite otryggare. Du skrämde inte bara stackaren som du snodde kepsen av, utan gjorde även livet lite otryggare för dem som såg detta hända.

• MxysPtlk

Känner att vi behöver mer bakgrundsbild här. Mannen med kepsen, ramlade han nerför ett stup eller tog han för lång tid på sig vid servettstället?

• MxysPtlk
    Anonym (Ångest) skrev 2014-09-15 15:13:36 följande:
    Jag är en 23 årig kille

Har eu någon gång funderat på om du har Aspergers syndrom? Frågar helt ärligt. Då har man svårt med ironi/skämt och allvar.
  • Aspie

Kan du sätta upp lappar däromkring och be personen höra av sig till dig, så kan du ge tillbaka kepsen? Du kan göra en ny e-mail och skriva upp den där så din telefon eller ordinarie mail inte blir spammad.

Svar på tråden Jag tog en främmande mans keps idag