• Sihe

    Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?

    Svaren på våra prover efter att försökt 2 år blev oförklarlig infertilitet. Har varit gravid 2 ggr innan (inte samna man som nu) varav en abort.
    Ni som lyckades, var det huskurer, IVF, IUI, pergotime, stå på huvudet efter haha, eller hur fick ni till slut ert efterlängtade plus?

  • Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?
  • Jespis

    Vi lyckades på första IVF-försöket och barn nr två och tre kom till utan hjälp. Innan utredning hade vi försökt i över två år. (Hade ett tidigt missfall efter ett års försök, men det fattade jag först efter att jag fött barn.)

  • Amie77

    Oförklarligt barnlösa vi med. Aldrig gravid innan försöken, men ingen möjlighet till det heller då det innan dess alltid varit skyddat sex.

    Vi försökte i ett år innan vi sökte hjälp då jag var 34 år gammal. Sedan tog det två år till innan det blev plus och en fantastisk son! Vi genomgick 3 IVF-försök (inga FET, men vi har embryon i frysen) och det blev ett plus på första, men tidigt MA. Sen inget plus på andra och det år jag skulle fylla 36 blev det ett så starkt plus att jag inte ens hann lägga ifrån mig teststickan innan strecket var lika starkt som kontrollstrecket!

    Lycka till med kommande försök oavsett om det är att stå på huvudet som gäller eller via IVF! (Beroende på ålder tycker jag dock att ni så snabbt som möjligt ska gå vidare till insemination/IVF. Pergotime borde ju inte hjälpa om de inte hittat nåt fel då det ska hjälpa till med ÄL, som du ju då inte har problem med. Men är ni unga så går det ju att experimentera med huskurer naturligtvis.)  Solig

  • Anonym
    Jespis skrev 2014-09-15 21:29:05 följande:

    Vi lyckades på första IVF-försöket och barn nr två och tre kom till utan hjälp. Innan utredning hade vi försökt i över två år. (Hade ett tidigt missfall efter ett års försök, men det fattade jag först efter att jag fött barn.)


    Kom barn 2 och 3 till lätt, eller tog det sådan tid att ni hann börja fundera på IVF/FET igen? Hur gammal var du?
  • Jespis

    De kom till direkt efter avslutad amning båda två - jag får inte mens eller ägglossning förrän jag slutat amma helt. Vi har 21 respektive 22 månader mellan barnen.

  • Sihe

    Vi funderade på insemination i Danmark men enligt utredande gyn. så ansåg han det meningslöst och slöseri med pengar då det var lika lite chans att lyckas som ett vanligt samlag. Han tyckte vi skulle köra på IVF direkt. men det är ju betydligt dyrare och jobbigare. Vi får tyvärr pga olika anledningar ingen hjälp i sverige fören om minst två år till. Då kommer jag vara 34 år. Gubben vill vänta o jag vill testa insemination, men känns ju lite meningslöst om det nu är så liten chans. Skulle få Pergotime för att öka chansen, även om den med är minimal. Har typ inget ägglossningssekret har jag upptäckt. Rinner som vatten, trosorna dyblöta innan (1 vecka) och efter ÄL men när jag har ägglossning kommer det inget. Inte ens då jag känner efter med fingret. Tänkte ge jättenattljusolja tsm med pergo en chans nästa månad o se om det hjälper

  • Anonym
    Jespis skrev 2014-09-15 21:40:49 följande:

    De kom till direkt efter avslutad amning båda två - jag får inte mens eller ägglossning förrän jag slutat amma helt. Vi har 21 respektive 22 månader mellan barnen.


    Vad kul att det kan få funka så bra då man kämpat med första barnet! Otroligt att ni hade sådan tur s.a.s. med de sista två, då ettan var så "krånglig".
  • Flisan79

    Kämpade 7 år med första barnet. 3 fulla ivf som inte gav resultat. Blev tillslut spontangravida med "huskur" (se min sida).

    Sen rullade det på. Har nu tre barn på 7, 5 och 3 år

  • calabalic

    Efter 4,5 år som oförklarligt barnlösa lyckades vi på vårt fjärde ivf-försök. Nu är jag i vecka 16 och än så länge ser allt bra ut. Men det är ju långt kvar.

  • MoM11

    calabalic, gjordes något annorlunda på 4e ivf? Vilka preparat testade du? Fick du ut många ägg och embryon på olika försök?

  • vattenmelodin

    Efter 3 års kämpande och 2 misslyckade ivfer så blev jag spontangravid. Började med lchf och åt EPAglandin, mot min PMS, i 1 1/2 månad sen blev jag gravid ;) är i v 13 nu..

  • MoM11

    Vad roligt vattenmelodin. Jag åt lchf när jag blev gravid första gången. Nu har vi snart försökt 3 år och jag har ätit lchf, testat rosenrot, bidrottninggele, progesteron, pergotime, ivf 3 ggr och inget funkar. Har ite testat EPA glandin, ska kanske ge det en chans.

  • Bumblebee

    Kämpade i tre år, lyckades med hjälp av Pergotime (Dubbelkur). Är nu igång med att försöka skaffa syskon och har återigen fått Pergotime till hjälp.

  • angel90

    Första barnet var påtänkt men inte vidare planerat. Gick fort, blev gravid månaden efter jag slutat med p-piller.
    Men däremot denna gången tog det längre tid. Blev utredda men hittade inget fel.. Fick börja med pergotime, enkel kur och har precis plussat.

  • angel90

    Första barnet var påtänkt men inte vidare planerat. Gick fort, blev gravid månaden efter jag slutat med p-piller.
    Men däremot denna gången tog det längre tid. Blev utredda men hittade inget fel.. Fick börja med pergotime, enkel kur och har precis plussat.

  • angel90

    Första barnet var påtänkt men inte vidare planerat. Gick fort, blev gravid månaden efter jag slutat med p-piller.
    Men däremot denna gången tog det längre tid. Blev utredda men hittade inget fel.. Fick börja med pergotime, enkel kur och har precis plussat.

Svar på tråden Ni oförklarligt barnlösa, hur lyckades ni tillslut?