• calabalic

    Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?

    Efter att precis ha misslyckats med vårt tredje IVF-försök efterlyser jag nu lite statistik på hur många försök det har krävts för andra innan det tagit sig. Det sägs ju att 70% lyckas på 3 försök, men hur går det för övriga 30% - blir vi nånsin gravida?

    Skriv gärna en kommentar om era erfarenheter också t.ex om ni lyckades med ET eller FET, om graviditeten ledde till barn, om ni fått flera barn via IVF osv.

    Med gravid menar jag att man får ett så starkt plus att CB digital säger gravid.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?
  • IDA30

    Lyckades på 3e försöket med 1a barnet. Ett fet. Lyckades på 1a ivfen med 2a barnet.

  • Jag är bara jag

    Enbart gravid eller verkligen fått barn? Jag blev gravid 2:a IVF:en,1.a ET,men har inga barn trots 5 insättningar,varav 3 med ED... Svarade inte.

  • Bubbling

    Menar du IVF-omgångar eller inklusive frysförsöken som blivit vid varje omgång? Har inte svarat än, skriver här istället. IVF 1 gav 1 ET och 3 FET, inget tog sig fastän det såg bra ut. IVF 2 gav 1 ET och 1 FET, varav ET nu gav ett plus på testet häromdagen.
    3 år, 8 läkare, otaliga utredningar, behandlingar och medicineringar - inte ett enda svagt streck på något test förrän nu. Håller tummarna hårt för att det lilla livet vill stanna nu!!

  • calabalic
    Jag är bara jag skrev 2014-09-17 14:51:39 följande:

    Enbart gravid eller verkligen fått barn? Jag blev gravid 2:a IVF:en,1.a ET,men har inga barn trots 5 insättningar,varav 3 med ED... Svarade inte.


    I den är frågan är jag ute efter vilka som blivit gravida. Egentligen är det ju skitsamma om man blir gravid om det inte leder till barn. Men jag har efter 3 försök aldrig ens blivit gravid, så det är därför jag frågar just efter graviditet. Beklagar att din graviditet inte höll i sig. :( Hur länge var den kvar? Ska du fortsätta försöka?
  • calabalic
    Bubbling skrev 2014-09-19 21:57:07 följande:

    Menar du IVF-omgångar eller inklusive frysförsöken som blivit vid varje omgång? Har inte svarat än, skriver här istället. IVF 1 gav 1 ET och 3 FET, inget tog sig fastän det såg bra ut. IVF 2 gav 1 ET och 1 FET, varav ET nu gav ett plus på testet häromdagen.

    3 år, 8 läkare, otaliga utredningar, behandlingar och medicineringar - inte ett enda svagt streck på något test förrän nu. Håller tummarna hårt för att det lilla livet vill stanna nu!!


    Jag menar alla försök som ett ivf-försök oavsett om det var ET eller FET. Så i ditt fall låter det som 5 försök totalt. Jag har gjort 2 ET och 1 FET än så länge. Men oj så spännande att det tagit sig för dig nu äntligen! :) Grattis!
  • MiWe

    Grattis Bubbling! :)

    Själv hade jag TD idag på vårt andra ET, alltså även andra IVF.

    Bara att hålla tummarna att våra små stannar kvar!

  • Snabbapuckar

    Lyckades (får man väl säga, i vecka 25 nu), på 7:e insättningen. Vi gjorde 5 ET och 2 FET, Lucky Number 7 var ett färskförsök med två blastocyster, det var andra gången vi testade det. Fick också ta en Bisolvon på morgonen för ET.

  • Jag är bara jag
    calabalic skrev 2014-09-20 10:41:38 följande:
    I den är frågan är jag ute efter vilka som blivit gravida. Egentligen är det ju skitsamma om man blir gravid om det inte leder till barn. Men jag har efter 3 försök aldrig ens blivit gravid, så det är därför jag frågar just efter graviditet. Beklagar att din graviditet inte höll i sig. :( Hur länge var den kvar? Ska du fortsätta försöka?

    H*n dog v.7,men tvingades ut med Cytotec v.10+6. Hade kunnat gå ännu längre om jag inte gjort VUL och fått veta... Vi fortsätter,ska på börja vår 4:e ED snart och vi ger aldrig upp! Glad Ska inte du göra heller!
  • tulip79

    Lyckades bli gravid på 9e återföringen. Färskt embryo. Lillasyster fastnade på första syskonförsöket, samma äggplock som storebror.

  • Anonym (KA)

    Jag röstade på försök 3. Fick plus på försök 1 kom jag dock på sedan. Men det var ett tidigt MA i v 5 eller något som upptäcktes vid tidigt VUL.

    Försök 1: ET, gravid, MA
    Försök 2: ET, minus
    Försök 3: ET, gravid, son född 2013
    Försök 4: FET, gravid, lillasyster på gång i november

    Så tre plus på fyra försök är jag nöjd med. Vi är oförklarligt barnlösa och ibland undrar man ju, då det blivit plus 75% av försöken, vad det egentligen beror på.

  • Cyanea

    Jag röstade 4, fast enligt vården räknas det som första försöket eftersom det var fjärde insättningen (ett färskt och tre frysta) på första (och hittills enda) äggplocket. 

  • Anonym (IVF)

    Första ÄP resulterade i tre omogna ägg, så inget av dessa befruktades och ingen återföring kunde göras. Inga ägg kunde därför heller frysas.

    Andra ÄP resulterade i tre omogna ägg, alltså ingen återföring och inga ägg till frysen denna gången heller.

    Tredje ÄP resulterade i fyra ägg, ett var moget och kunde befruktas och återföras. Är nu gravid i v. 22.

  • Hoppfullhet

    Första barnet, 3:E ivf/icsi. Bara ET alla 3 ggr, inget till frys. 4:E icsi, dvs 1:a syskonförsök ET blev andra barnet, fick även ett embryo till frys då.

Svar på tråden Hur många IVF-försök krävdes innan du blev gravid?