Har jag fått ms tro?
Hej alla!
Jag är väldigt rädd just nu att jag ska ha ms eller något annat allvarligt. Har kontaktat vårdcentralen och ska dit på torsdag, men måste skriva av mig. Har någon idéer på vad detta kan vara?
mina problem började för 5 år sedan när min son var ganska nyfödd. Började få plötsliga smärtor i underarmarna. En blixtrande ilande smärta som höll i bara ett par sekunder och sedan gick över helt. Smärtorna kom oftare och efter ca ett halvår hade jag smärtor några gånger i veckan, men har också haft uppehåll helt i några månader.
För ca 1 år sedan så började smärtorna komma även i benen och fötterna. Det kom sällan till en början, men även där blev det oftare och oftare.
För några dagar sedan så började jag få smärtor i magen och i ena ögat och ser även lite dimmigt med det ögat. Och smärtorna i händerna, armarna, benen och fötterna blir bara mer och mer. Jag har sådana blixtrande smärtor nästan hela tiden, flera gånger i minuten. Ibland får jag jättestarka smärtor som får mig att skrika rakt ut. Min högra arm är värst. Det gör ont hela tiden,en molande värk, och jag har svårt att koordinera den. Det är ansträngande att äta, skriva,öppna dörrar och allt sånt. Jag måste också anstränga mig när jag pratar, annars sluddrar jag. Jag har även mycket muskelryckningar.
Det känns väldigt jobbigt. Det känns som att det kommer hända något hemskt snart, speciellt med tanke på hur fort detta gått på sista tiden. :(
Någon som vet?