• Anonym (mamma)

8 åriga barn o sex

Mycket "ihop" i sonens klass nu, han har haft samma tjej till o från sen de gick på dagis, nu gå de i 2an.
    De ha skickat massa brev mellan sig i stil som jag tycker om dig, vill du bli ihop o ska vi pussas o hångla.
    I veckan fick sonen hem ett brev där hon frågade om de skulle kolla på knullprogram.
    Inte pratat med sonen om det o han ha inte frågat om texten/ordet heller men vet era 8 åringar vad knulla betyder o innebär?

• Svar på tråden 8 åriga barn o sex
  • Anonym (Vv)

Min 9-åring vet vad ordet betyder och vad det egentligen heter. Skulle gissa att flickan i ditt fall har sämre koll. Sonen trodde från början att pussas var samma sak som både knulla och hångla.

• Anonym (mamma)

Sonen vet inte riktigt hur barn bli till utan mer sagt när mamma o pappa tycker om varandra o pussas o kramas kan det bli så.
    Kan de få veta sånt av kompisar?
    Inget sånt han vet nåt om hemifrån o just knullprogram, från en så liten kändes jätte konstigt för mig

• Anonym (oh ja)

Det förekom på sonens skola att de lyckats se på filmer på SKOLANS datorer under fritids, små porrfilmssnuttar, detta uppdagades av en förälder i klassen när sonen hans sprang till datorn när de kom hem och googlade på '69 ställningar för sex'. Tror inte många åttaåringar inte har lite koll på vad sex är. Min dotter hittades i våras, åtta år gammal med en annan tjej och en kille, alla tre nakna på toan. Hade legat på varandra. Inget glad blev jag och tjejjen som arrangerade det hela har numera förbud att gå in på toa med andra barn, men de är fortfarande kompisar. Det är spännande för små barn med kroppar och vad sex är, hur snoppen och snippan ser ut.
    Har man en åttaåring så bör den få veta hur barn blir till, finns enormt mycket bra böcker på biblioteket, gjorda för barn, med bra bilder.

• Anonym (mamma)

Är det kanske dax att ta ett snack med honom om allt sånt?
    Hur berätta man det på ett vettigt sätt?
    Tycker det är jätte svårt, han är ju liten än i mina ögon

• Anonym (mamma)

• Anonym (mor)
    Anonym (mamma) skrev 2014-09-16 20:20:16 följande:

Mycket "ihop" i sonens klass nu, han har haft samma tjej till o från sen de gick på dagis, nu gå de i 2an.
    De ha skickat massa brev mellan sig i stil som jag tycker om dig, vill du bli ihop o ska vi pussas o hångla.
    I veckan fick sonen hem ett brev där hon frågade om de skulle kolla på knullprogram.
    Inte pratat med sonen om det o han ha inte frågat om texten/ordet heller men vet era 8 åringar vad knulla betyder o innebär?

Det allvarligaste är väl frågan om vad det är för "knullprogram" de ska titta på? Är det föräldrarnas porrfilmer som ligger framme? Att småungar är "ihop" är ju jättevanligt och bara på lek.
  • Dixie
    Anonym (mamma) skrev 2014-09-17 13:00:41 följande:
    Är det kanske dax att ta ett snack med honom om allt sånt? Hur berätta man det på ett vettigt sätt? Tycker det är jätte svårt, han är ju liten än i mina ögon

Finns ju en del bilderböcker om ämnet, det har jag tyckt var enklare - vi har läst boken och sedan pratat om det!
  • Anonym (oh ja)
    Anonym (mamma) skrev 2014-09-17 13:00:42 följande:

Gå på biblioteket och be dem ta fram 2-3 böcker om sex och hur barn blir till som är lämpliga för en åttaåring. Ofta är det enkla tecknade bilder och en förklaring att pappans spermie hittar mammans ägg och babyn börjar växa inne i magen. I boken vi har är det med en ganska kul ilustrerad bild på kejsarsnitt, den gillade min son för med honom blev jag snittad: 'Ha ha, jag kom ut genom en lucka i din mage!"
  • Anonym (mamma)
    Anonym (mor) skrev 2014-09-17 13:03:53 följande:
    Det allvarligaste är väl frågan om vad det är för "knullprogram" de ska titta på? Är det föräldrarnas porrfilmer som ligger framme? Att småungar är "ihop" är ju jättevanligt och bara på lek.
    Det jag med reagerade på, vad ha hon fått ordet ifrån för det första lixom.
    Sen undra man hur öppna den familjen är med att berätta om sex för barnen, här hoppas o tror jag inte barnen vet nåt.
    Just ordet knull med, det är ju inget man som förälder använder inför barnen heller.
    Sonen kanske vet mer än vad vi tror att han vet.

Tack för tipsen om böckerna, få ta en sväng inom biblioteket en dag snart
  • Anonym (hmm)

Jag är född 87 och även om jag var blyg och tyst och inte höll på med såna sexlekar, så visste jag var knulla betydde när jag var 8. I ettan så minns jag att någon i klassen berättade vad "sex" betydde och sedan blev det som något pinsamt för många i klassen att säga, tex när man skulle berätta vilket datum det var för klassen... 

Sedan borde det ju funnits betydligt mer försigkomna barn som visste mera och höll på med diverse lekar... Det var någon kille i klassen som brukade försöka tafsa mellan benen och sjöng texter på engelska som handlade om sex (fattade jag i efterhand eftersom jag inte kunde engelska då). En kompis till mig var i den åldern med om att killar som var lika gamla eller lite äldre än henne försökte lura/tvinga in henne i en koja och att de skulle ligga nakna på varandra men det ville inte hon, och en pojke hon var "ihop med" tjatade om att han ville stoppa snoppen i hennes rumpa också. Så många barn vet nog och håller på med diverse sexlekar. Minns också att killar från mellanstadiet, bla någons storebror, också kom och skulle visa porrbilder för oss som gick i 1-2an. Detta var ju före internets tid dessutom, nu finns ju alt så lättillgängligt och många ungar har egna mobiler och ipads.Så det kan säkert vara porr den där flickan pratar om.

• Ivan52x53

"knullprogram"

Verkar som att något barn har en pervers tonåring till syskon.

Min lillasyster kallade mig för "knullare" när hon gick i ettan/tvåan, och det kom från en av klasskamraternas större syskon..

• Anonym (Vv)

Äldre syskon använder andra ord som syskon sen tar över. Inte så mycket att göra nåt åt utan dags att berätta vad det handlar om. Har hört om ganska stora barn som tror att barn blir till när man pussas o kramas. Horribelt om barnet är över 5-6 år enligt mig!

Svar på tråden 8 åriga barn o sex