Sjukt jobbig nästäppa!
Befinner mig i vecka 26 och har haft en sjukt jobbig nästäppa framförallt under nätterna, har nog haft detta i 14 dagar nu och det vill inte släppa. Har hört att detta är vanligt under graviditet men hur reder man ut det för att få sin sömn? Att inte bli nässprayberoende etc?
Jag har provat med koksaltlösning både i sprayform och provat att skölja näsan med en nässköljare och visst den hjälper några minuter precis efter sköljning men inte mer. Och problemet är inte att näsan rinner utan att den sväller , jag behöver alltså inget utsköljande utan endast avsvällande .
Jag har nu använt nezeril barnnässpray ( utan konserveringsmedel) precis innan läggdags för att få sova. Har provat att köra utan men då sov jag inte en blund på hela natten vilket gör dagen efter sjukt jobbig och speciellt om jag ska gå jobba, jag fixar det inte.
Har ni några tips? Jag funderar på att skita i om jag blir beroende nu sålänge jag jobbar och ta itu med det den dagen jag är hemma istället. Tänker bara använda under nattetid ( på dagen så är jag inte lika täppt eller knappt täppt överhuvudtaget) men natten!
Det känns verkligen inte bra men jag måste få min sömn för att orka med dagen!
Hjälp!, tips???