• Djur älskaren

    Hjälp! Gymnasium & jobb?

    Hej, jag är en tjej som går i nian ska i sommar börja på gymnasiet. Jag är extremt intresserad av djur. Skulle vilja gå på en gymnasium helst i uppsala som är bra för djurutbildning och även vilken linje på den man ska gå. Vill juh utbilda mig till nått så man inte blir helt låst som tex hundvakt utan vill kunna börja jobba som lite vad som helst inom djur.

    Sen har ni nå tips på jobb har tänkt på djurinspektör och annat men har ni något mer förslag? Tack i förhand! :)

  • Svar på tråden Hjälp! Gymnasium & jobb?
  • Aniiee

    Djurinspektör, djurtränare, djurskötare, veterinär... vill du jobba med tamdjur eller vilda djur? Smådjur eller boskap? 

    Går du naturbruk så kommer du definitivt inte bli låst vid att vara hundvakt. 


    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Djur älskaren
    Aniiee skrev 2014-09-16 21:08:41 följande:

    Djurinspektör, djurtränare, djurskötare, veterinär... vill du jobba med tamdjur eller vilda djur? Smådjur eller boskap? 

    Går du naturbruk så kommer du definitivt inte bli låst vid att vara hundvakt. 


    Jag är inge bra på matte så veterinär å sånt känns rätt kört.. Spelar faktiskt ingen roll skulle kunna jobba med både vilda å tama både boskap och smådjur. Bara jag får jobba med djur så är jag nöjd :)
  • iris96
    Djur älskaren skrev 2014-09-16 21:01:16 följande:

    Hej, jag är en tjej som går i nian ska i sommar börja på gymnasiet. Jag är extremt intresserad av djur. Skulle vilja gå på en gymnasium helst i uppsala som är bra för djurutbildning och även vilken linje på den man ska gå. Vill juh utbilda mig till nått så man inte blir helt låst som tex hundvakt utan vill kunna börja jobba som lite vad som helst inom djur.

    Sen har ni nå tips på jobb har tänkt på djurinspektör och annat men har ni något mer förslag? Tack i förhand! :)


    Jag rekommenderar starkt Spånga gymnasium, titta in hemsidan! Bästa gymnasiet om man är intresserad av djur! :)
Svar på tråden Hjälp! Gymnasium & jobb?