Tussens mamma- jag började gå hos min kiropraktor efter en tid av starka tabletter för min onda nacke, axel och arm, och då menar jag ONDA! var helt orörlig, gick hos sjukgymnast men läkaren kunde inte ge mig nån diagnos eller förklara vad som hänt.
I början gick jag 2 ggr i veckan som blev till en gång i veckan, varannan vecka och en gång i månaden. Allt under en ganska lång tid, men då var jag ju dålig oxå, nu går jag dit när jag får känningar vilket kan variera väldigt, kan gå en, två månader mellan nu.
Det handlar ju om att rätta till ryggraden, men efter bara någon gångs korrigering drar musklerna tillbaka kotorna i det felaktiga läget, därför vänjer man musklerna vid ett nytt rätt läge, när man korrigerar regelbundet.
Jag har läst på lite nu och förstått hur vanligt det är i ex USA, många svenska kiropraktorer behandlar också "barn", men det har inte stått på sidorna vilken åldersgräns det är. Kanske beror det på som nån skrev, var de är utbildade. Vet att han jag går till är utb i USA, kanske därför han behandlar alla åldrar.
Hur som helst kan jag i alla fall rekommendera alla vuxna att prova på, gör underverk för onda kroppar och huvuden! :)