• jagärjagvemärdu

Bra och fin badbalja?

Hej! I nästa vecka ska jag på en baby shower och har tänk ut lite presenter. Jag har beställt Mama Mio Tummy Rub Butter (förebygger bristningar) för 299:- och tänkte även köpa lite badsaker till bebisen. Har hittat en babykräm+rengöring för 125+75 :- på rituals. Tänkte även slänga på ett två pack med Hello Kitty pyjamas ifrån HM för 199:- Har även en oöppnad termometer hemma som jag tänkte lägga in i mitt "paket". 

Nu är jag alltså på jakt efter en badbalja men har ingen aning om var jag hittar en bra och fin en. Nu är jag uppe i nästan 700 kr och kan tänka mig lägga runt 1000 kr. Alltså ca 300 för badbaljan, spelar inte så stor roll om den kostar tex 349. 

Barnet är en flicka (om ni inte förstod det utav pyjamasen Flört) så jag vill gärna att allt ska vara rosa och puttenuttigt (inga påhopp nu tack). En ROSA badbalja som är praktisk och fin är jag alltså på jakt efter. Har inga barn själv (förutom en katt) så vet inte riktigt vad man ska leta efter. Inget begagnat. Tack på förhand Hjärta

• Svar på tråden Bra och fin badbalja?
  • Abisko

Vi har en badbalja från Stokke som heter "Flexi Bath". Den är suverän, eftersom den går att vika ihop så att den tar mindre plats när man använder den. Den finns i rosa (och flera andra färger).

• jagärjagvemärdu
    Abisko skrev 2014-09-17 12:38:49 följande:

Vi har en badbalja från Stokke som heter "Flexi Bath". Den är suverän, eftersom den går att vika ihop så att den tar mindre plats när man använder den. Den finns i rosa (och flera andra färger).

Haha har faktiskt kollat på den :) Är den stor? Grejen är att paret (min svägerska och hennes man) redan har ett badkar, men barnets blivande mormor (svärmor) sa att hon troligtvis skulle vilja ha en badbalja ändå, just pga. att det kunde vara lättare när barnet är nyfött (?) men har ingen aning om hur det fungerar..
  • Abisko

Jag vet inte hur stor den är i förhållande till andra badbaljor, men min (snart) 4-åring badar fortfarande i den ibland och vi har haft den sedan hon var nyfödd. Och det är ju, som sagt, jättebra att man kan fälla ihop den och ställa undan den på ett smidigt sätt när den inte används. Andra badbaljor tar ju ofantligt mycket plats annars.

• jagärjagvemärdu
    Abisko skrev 2014-09-17 12:52:51 följande:

Jag vet inte hur stor den är i förhållande till andra badbaljor, men min (snart) 4-åring badar fortfarande i den ibland och vi har haft den sedan hon var nyfödd. Och det är ju, som sagt, jättebra att man kan fälla ihop den och ställa undan den på ett smidigt sätt när den inte används. Andra badbaljor tar ju ofantligt mycket plats annars.

Då blir det kanske den :)
  • Annelie 76

Hmm. Babykräm och rengöring har jag aldrig haft användning för och badkaret hatade min son... Köp blöjor istället för kräm och tvål och lägg det i badkaret. Libero stl 2. Mycket mer användningsbart...

Svar på tråden Bra och fin badbalja?