• Anonym (T)

Fria utan ring?

En fråga. När jag friar till min tjej, måste jag ha valt ring innan? Jag vill egentligen att vi väljer ringar tillsammans så jag och hon kan välja en ring efter vår egen smak. Samtidigt känns det torrt att gå ner på knä och fria utan en ring. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Fria utan ring?
  • Anonym (T)

Jag kanske kan ha rosor i handen istället? Sen när hon säger "ja" kan jag säga att vi väljer ringarna tillsammans?

• Anonym (M)

Jag hade nog velat ha en ring vid frieriet, men det kan vara en symbolisk sådan! Knuten av ett snöre, en "standard ring" som ni sen kan byta in eller liknande.

• Anonym (Vi då)

Vi hade pratat om att förlova oss,köpte ringar tillsammans-han betalade förstås!- och sen bokade vi förlovningsresa där jag visste att han skulle fria i.of.s,men det blev ändå fantastiskt! Solig  På knä med ringen i hand på ett vackert ställe utomhus. Jag skulle nog anse att ring hör till vid frieriet,men vet du inte hennes strl och smak så köp dem tillsammans innan.

• Kereza

Vill du att det ska vara en överraskning så köper du "place holder" ringar - vad som helst fungerar, tillochmed typ en finare "mode-ring" 

Då kan du fria med ring och så kan ni köpa den Egentliga ringen tillsammans, så att du vet att hon får den ring hon vill ha :) 

• Nightrod

Köp en billig ring som du kan sätta på hennes finger, typ 200.- ring. Säg att den symboliserar ringen som du vill välja med henne.

• Chrysabelle

Köp en leksaksring, och säg att ni byter ut den mot en riktig som ni väljer ut tillsammans.

• Anonym (T)

Men uppskattar tjejer att man köper en symbolisk ring. Ja menar, inna det risk att hon tänker att hon önskar att jag faktiskt ger henne den riktiga ringen.

• Anonym (grässtrå)

Min man friade med ett grässtrå!!
    Det var sjukt romantiskt och jag var helt oförberedd
    vi var på picknick och satt på en filt i gräset och pratade om ditt o datt och plötsligt tar han ett grässtrå och knyter om mitt finger, samtidigt som han frågade om jag ville gifta mig med honom!!

Självklart sa jag ja!! Och samma eftermiddag gick vi tillsammans och valde ringar!

Jag är jätteglad att jag fick vara med o välja ring!

• Anonym (M)
    Anonym (T) skrev 2014-09-17 15:54:16 följande:

Men uppskattar tjejer att man köper en symbolisk ring. Ja menar, inna det risk att hon tänker att hon önskar att jag faktiskt ger henne den riktiga ringen.

Du kan ju fria och säga i samband med det att det är en symbolisk ring för att du vill visa världen redan nu, men att ni ska köpa nya så fort ni hinner?
  • MallaL

Enligt svensk tradition friar man utan ring och går gemensamt och provar ut ringar, och man har varsin. Enligt amerikansk tradition som blir vanligare i Sverige friar man med en blingbling-ring och bara kvinnan har en ring. Så det beror på vilken tradition man följer, och hur man själv vill göra

• zasu

Min sambo friade i lördags  
    Han hade en ring (riktigt fin alliansring) som han hade lånat från en juvelarbutik. Han fick lämna deposition för den. Tanken var att köpa en ring till mig men alla gav honom rådet att inte göra det utan att jag skulle vara med. Så nu har ringjakten börjat.

Lycka till!

• Anonym (Johanna)

Att fria utan ring går alldeles utmärkt! Att vara förlovad utan ring går också bra, ja till och med att vara gift utan ring!

Jag hade inte velat ha något tillfälligt. Bättre att fria utan ring och sedan välja tillsammans tycker jag.

Och är man förlovad, så behövs inget frieri. När är man förlovad då? Ja, när man kommit överens om att man vill gifta sig med varandra. Oavsett om man har ringar eller ej.

Fria du utan ring och säg precis det du skrivit här, att du vill att ni ska kika på ringar tillsammans så att ni båda får något ni trivs med :)

• kiriaki

Min man friade utan ring, inga problem!!! Vi lag pa soffan och myste och kollade film och han tittade pa mig och sa (pa engelska) "Jag alskar dig. Vill du gifta dig med mig?". Det var sa enkelt men anda en av de basta stunderna i mitt liv!!! 

Svar på tråden Fria utan ring?