• Pellle

Varför blir hon våt om hon inte vill

Jag är en man som är någonstans mitt i livet.
    Jag har en 6 år yngre hustru som jag fortfarande tycker är både sexig och vacker på alla sätt.
    Tillsammans har vi två underbara barn som vi båda älskar oerhört mycket.

Precis som för så många andra par i vår situation så är det jag som står för behovet och lusten, när det gäller sex, hon är inte alls intresserad och kunde nog egentligen helt vara utan det, om hon fick välja helt fritt själv.
    Det jag inte förstår är att trots att hon inte har någon sexlust alls så blir hon ändå väldigt blöt, oftast på väldigt kort tid.

Vad beror det på?
    Vill snippan, men inte hjärnan? Obestämd

• Svar på tråden Varför blir hon våt om hon inte vill
  • Anonym (som du säger)

Precis som du säger. Hjärnan vill en sak och kroppen en annan.

• Anonym (K)

Vätan är ett skydd mot smärta vid samlag - det är naturligt utformat så - det finns människor som blivit nerslagna och våldtagna under hot, som blivit våta, just att kroppen försöker skydda sig.

Så det låter som att hon tror att det blir sex, men inte vill själv. 

Hur är du i sängen? Inget illa menat, men HON kanske vill ha något annat - kanske utan att våga be om det, tillochmed? 

Det finns en klassiker, där män säger "Kvinnor är så dumma - de skyller på huvudvärk för att slippa ha sex - men sex botar ju huvudvärk" där svaret är "Orgasmer botar huvudvärk - jag har hellre ont i huvudet än sex med dig, för du tillfredsställer inte mig" 

Ja, det här låter elakt, men det är inte min avsikt - utan snarare, fundera på Varför hon inte vill - saknas något? Vill hon att du ska vara mer känslig, eller vill hon att du ska komma och hoppa på henne med stånd till hakan, eller vill hon "tjuvkika" när du onanerar, eller dominera eller bli dominerad, eller rollspela eller eller eller - och så vidare.

De flesta är ändå inte asexuella - se till att du ger henne vad hon vill ha när ni har sex! 

• Anonym (kanske)
    Pellle skrev 2014-09-18 13:34:04 följande:
    Jag har en 6 år yngre hustru som jag fortfarande tycker är både sexig och vacker på alla sätt.

Precis som för så många andra par i vår situation så är det jag som står för behovet och lusten, när det gäller sex, hon är inte alls intresserad och kunde nog egentligen helt vara utan det, om hon fick välja helt fritt själv.
    Det jag inte förstår är att trots att hon inte har någon sexlust alls så blir hon ändå väldigt blöt, oftast på väldigt kort tid.

Vad beror det på?

Kanske fantiserar hon om andra och tander inte pa dig langre. Medans du felaktigt tror att hon blir vat pga av dig.
  • Fjäril Vingad
    Pellle skrev 2014-09-18 13:34:04 följande:

Vad beror det på?

Kan det vara hormoner som spökar? Äter hon p-piller? Antidepressiva kanske, såna kan också sänka lusten?

Finns många saker som påverkar lusten, tyvärr.
  • Anonym (tänk)

Att hon blir våt är som nån redan skrivit en rent kroppslig reaktion, det är kroppens mekaniska svar för att skydda, det betyder INTE att hon vill ha sex. Kroppen och huvudet måste så att säga vara överens för att hon ska vilja. Man kan bli våt fast man inte vill och man kan ha problem åt andra hållet dvs att inte kunna bli våt fast man vill. Det är INTE så enkelt det där, förenkla det inte som att "snippan vill men inte huvudet" för både snippan och huvudet måste vilja och kunna för att hon ska vilja. Fundera inte sådär enkelspårigt på "hur få henne att vilja" utan fundera på hur hon MÅR. Ge henne riktig omtanke utan att tänka att det ska få henne att vilja ha sex. Visa att du bryr dig om hur hon mår, hur hon har det. Mår man bra och känner sig glad och stark och älskad så är det lättare att vilja och orka ha sex. Äter hon p-piller? Vad har ni för preventivmedel? Är allt verkligen bra mellan er? Har ni tid för varandra? Har ni egentid? Hur har ni det på era jobb? Verkar hon trött och/eller nedstämd? Har ni pratat om det här? Hur har det samtalet gått i så fall?

• Pellle
    Hur är du i sängen? Inget illa menat..
    Tja..vad svarar man på det?

Visst händer det att det blir lite kortare än vad man hade önskat, men oftast så tror jag inte att min uthållighet är problemet.
    Och det är dessutom inte så att hon absolut inte kommer, för det gör hon.
    Det är inte högt och ljudligt, men visst märker jag att hon kommer.
    Inte alltid, men långt ifrån aldrig.

Har även försökt hitta på lite "nytt bus".
    Sexleksaker, massage mm
    T.o.m analsex som till min stora förvåning och lycka var extremt uppskattat vid det första tillfället. Hon kom minst två gånger och var helt svettig efteråt.
    Glad i hågen trodde jag att jag hittat "nyckel" till hennes sexlust så jag köpte hem ett par analleksaker som jag tänkte vi kunde leka med nästa gång.
    Det som hände den gången var att jag fick en utskällning slängd i ansiktet..
    Detta är något år sedan och det ledde egentligen inte till något mer än att jag blev ännu mer förvirrad.

I den långrandiga vardagen försöker jag dagligen ge henne komplimanger och beröring, men det känns som att det är något som hon varken behöver eller bryr sig om. Hon har heller inget behov av min närhet om vi sitter ensamma framför tvn i soffan. Inget mys med armen om, eller så..
  • Anonym (Kvinna)

Vad har hon själv för funderingar runt sin obefintliga sexlust och hur har den varit innan hon träffade dig?

• Pellle
    Anonym (tänk) skrev 2014-09-18 14:15:52 följande:

..förenkla det inte som att "snippan vill men inte huvudet" för både snippan och huvudet måste vilja..

Jag tycker inte att jag förenklar det genom att skriva så, snarare tvärtom..
  • Pellle
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-09-18 14:19:21 följande:

Vad har hon själv för funderingar runt sin obefintliga sexlust och hur har den varit innan hon träffade dig?

Känner inte riktigt för att öppna upp och berätta i detalj varken om mig eller henne.
    Det jag kan säga är att det inte varit så här sedan vi träffades.
    Visst, hon är inte den mest sexuella kvinna som jag träffat, men visst har hon haft både lust och kåthet.
    Så pass att hon vid ett tillfälle red mig så att hela sängen rasade.  :)
  • Anonym (Kvinna)
    Pellle skrev 2014-09-18 14:38:52 följande:
    Känner inte riktigt för att öppna upp och berätta i detalj varken om mig eller henne.
    Det jag kan säga är att det inte varit så här sedan vi träffades.
    Visst, hon är inte den mest sexuella kvinna som jag träffat, men visst har hon haft både lust och kåthet.
    Så pass att hon vid ett tillfälle red mig så att hela sängen rasade.  :)
    Då får ni helt enkelt sätta er ner och prata om vad som ändrats så pass att hon tappat lusten och klarar ni inte av att reda ut det själva så sök hjälp.
Svar på tråden Varför blir hon våt om hon inte vill