• elfbow

Foglossning vecka 18

Hej!
    Är i vecka 18 och har fått ordentliga problem med korsryggen (foglossning). I måndags den här veckan kunde jag knappt gå efter mitt arbetspass. Var ledig på tisdagen och vilade upp mig och kändes ok till onsdagen då jag skulle jobba igen. Men så fort jag har gått en stund kommer det tillbaka. Hemsk smärta och det värsta är när det låser sig bak i ländryggen och det händer ofta! Jag grät av smärta på jobbet i onsdags och var tvungen att stanna hemma från jobbet igår (torsdag) och även idag (fredag). Jobbar som timanställd på ett äldreboende och min fråga är om någon mer varit i liknande situation? Får man sjukersättning/gravidpenning när man är timanställd? Läste på Försäkringskassans hemsida att ont i ryggen under graviditet inte godkäns som "sjukdom" under graviditet. Känner mig hjälplös! Ska träffa min bm nästa vecka och får se vad hon säger, men jag vill gärna komma i kontakt med någon annan som varit med om liknande situation.
    Tacksam för svar...

• Svar på tråden Foglossning vecka 18
  • rere88

Prova foglossningsbälte och tänk på hur du lyfter saker och rör dig.

små steg och vänd dig om i takt med näsan.. dvs vänd hela kroppen med små steg... håll ihop fötterna.

Svar på tråden Foglossning vecka 18