• Anonym (Orolig)

Knöl i bakhuvudet??!

Hej! Hoppas på att få lite lugnande råd här,
    Jag lider av hälsoångest och mår mycket dåligt just för att jag tror att allt är farligt(går i kbt terapi)
    Nu är det så att jag igår hade ont i ena axeln så det strålade ner i armen men när jag kände igen axeln så kändes det nästan som att det kom ifrån nacken.
    Idag vaknade jag och kände mig stel i nacken och det ömmar på ena sidan när jag böjer huvudet bakåt.
    På det skelett utskotten man har en på varje sida så känns det som en hård rund knöl på höger sida den ömmar lite,när jag känner längre ner mot nack senorna så är jag lite hård där med. Vad kan detta vara? Bör jag söka vård under helgen? Någon som haft något liknande ? Tack på förhand

• Svar på tråden Knöl i bakhuvudet??!
  • aaasap

Jag har haft knölar i huvudet som har varit infekterade talgkörtlar. Ibland gjort sååå ont att jag inte kunnat sova på den sidan av huvudet. Gjorde också ont när jag böjde huvudet bakåt för det kom åt knölen. 
    Hade också en hård knöl neråt nacken under den tiden. Antar att lymfkörtlar kan reagera vid infekterade talgkörtlar, speciellt dom i närheten!

• Anonym (Orolig)
    aaasap skrev 2014-09-19 22:41:53 följande:

Jag har haft knölar i huvudet som har varit infekterade talgkörtlar. Ibland gjort sååå ont att jag inte kunnat sova på den sidan av huvudet. Gjorde också ont när jag böjde huvudet bakåt för det kom åt knölen. 

Hade också en hård knöl neråt nacken under den tiden. Antar att lymfkörtlar kan reagera vid infekterade talgkörtlar, speciellt dom i närheten!

Tack för ditt svar! Var dina knölar hårda?min känns nästan som en del av skallbenet :/har man lymfkörtlar så långt upp i nacken?
  • aaasap
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-19 22:45:04 följande:
    Tack för ditt svar! Var dina knölar hårda?min känns nästan som en del av skallbenet :/har man lymfkörtlar så långt upp i nacken?
    Ja! Jättehårda, precis som du beskriver som en del av skallbenet. Vet inte, men det kan också vara talgkörtlar då. Försök att "vädra huvudet" om du har mycket hår =)!
  • Anonym (Orolig)
    aaasap skrev 2014-09-19 22:51:32 följande:

Ja! Jättehårda, precis som du beskriver som en del av skallbenet. Vet inte, men det kan också vara talgkörtlar då. Försök att "vädra huvudet" om du har mycket hår =)!

Ok tack va skönt att höra!

Min knöl sitter på högersida där skallbenet står ut lite,och sen är jag som svullen ner mot nacken.

Jag är konstant orolig för det här men försöker tänka att det säkert är som du säger men mitt huvud hinner tänka både hjärntumör mm :(
  • Anonym (ssk)

Ett överansträngt muskelfäste som ger dig värk ner i nacke och arm. Inte ett dugg farligt men ha gärna på lite värme och stretcha försiktigt. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ssk) skrev 2014-09-20 20:50:52 följande:

Ett överansträngt muskelfäste som ger dig värk ner i nacke och arm. Inte ett dugg farligt men ha gärna på lite värme och stretcha försiktigt. 

Tack för ditt lugnande svar! :)
Svar på tråden Knöl i bakhuvudet??!