• Karcia

Negativitet...

Jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år i år.
    Den senaste tiden har jag dock börjat fundera på om vi verkligen borde fortsätta eller helt enkelt bryta upp och gå åt varsitt håll. 

Jag känner ofta att jag inte vet vad jag ska göra och det gör mig så frustrerad.
    Min sambo har ett beteende eller ett sätt som gör mig så arg, det känns som om han ibland inte kan låta bli att retas och irritera mig med sådana saker som jag vid upprepade tillfällen har bett honom att sluta med. Till exempel hålla på med sina svettiga fötter framför mitt ansikte när vi ligger i soffan, det är inte bara irriterande utan för mig också äckligt och förnedrande. 

Det slutar ofta med att jag blir jättearg, för inget "sluta" når honom och det är sådana saker även han aldrig skulle göra mot någon annan. Det känns så respektlöst!  

Han är alltid negativ i sitt sätt och det känns som att allt jag gör är dåligt, detta är jättejobbigt och jag har påtalat det för honom flera gånger men som oftast när jag försöker tala allvar börjar han skämta/dumma sig eller så ligger han och låtsas att inte lyssna. 

Detta resulterar i att han inte tar till sig och fortsätter att göra detta, så det kommer aldrig att sluta. Jag känner igen beteendet, hans pappa har en släng av detta respektlösa sätt och det gör mig lite orolig att behöva gå igenom livet med detta.... DET tänker jag inte göra. 

Igår hade han bett mig att göra mat så att vi kunde äta när han kom hem från jobbet, när han kommer in genom dörren är det ca: 5 min tills maten är klar men ändå är den första kommentaren en spydig en om att maten inte var klar.... istället för att vara tacksam att jag ens stod och höll på, alternativt inte kommenterat i huvud taget.

Detta suger verkligen musten ur mig, att alltid bli hackad på.... vad hade ni gjort?

Jag förstår att jag själv reagerar och det är väl det han vill, men vi är liksom två vuxna människor som ska klara av att respektera varandra. Det har blivit så att jag hellre sitter tyst på annat håll än att prata med honom och riskera att han börjar tjafsa.   

• Svar på tråden Negativitet...
  • StevenDiese

Svårt att ge råd, så jag lyfter tråden åt dig. Få karln o bli lite positiv! :)

• Chrillz

Bara och lämna. Det finns bättre människor där ute. Vad jag förstår så har du ju skrapat på botten med den där, så varifrån kan det bara bli bättre.

Svar på tråden Negativitet...