• Mascaraklumpar

Sulfatfritt schampo - vilket leave-in-balsam?

Hej!

Jag tänkte byta till ett sulfatfritt schampo, och behöver således byta ut mina andra hårprodukter också. Gel och mousse har varit lätt att hitta, men det jag saknar är ett leave-in-balsam eller liknande produkt som gör håret lättare att reda ut (mitt hår är sjukt slitet och går knappt att borsta utan något i). Är det någon som har några tips på produkter som funkar?

• Svar på tråden Sulfatfritt schampo - vilket leave-in-balsam?
  • Mascaraklumpar

Macadamia innehåller jättemycket silikon och neutral har så vitt jag kan se bara ett vanligt balsam och inget man har i efteråt (vilket är vad jag var ute efter), men tack ändå för förslagen. Jag var på åhlens idag och hittade ett spraybalsam från Oliv som jag tror kommer funka med schampot.

• linneef

Jaha, se där. Jag som trodde macadamia var 'naturligt' och fritt från silikoner och liknande. ehe. Tack ska du ha för upplysningen! Nu behöver jag inte fundera på om jag ska köpa det överhuvudtaget :)

• Isola747

Kan du inte ta lite vanligt balsam i? Eller blanda ut med lite vatten och spraya i håret? Kör också sulfatfritt schampo till och från och har kört på att ta lite vanligt balsam i håret och låta det sitta i då jag inte heller hittat något leave in utan massa skit i :/

• tophead

Du har en serie som heter natura siberica som har lite blandat på eco, biologiska och organiska produkter läs mer här: www.tophead.se/sv/varumarken/natura-siberica/

Eller en hårvårds serie som heter Kitoko.

A.S.P Kitoko är en serie som bygger på Electron Acceptor Technology. Det ingredienser som främst utgör E A technologin är grönt te extrakt, karité olja, vitaminer E och vitaminer A. Denna technology samlar fri elektroder i håret för att stoppa den skadliga kedjereaktionen som uppstår i håret när det blir skadat av tex UV strålar, föroreningar eller oxiderande ämnen mm.

Denna serie är även väldigt skonsam mott hår/ hårbotten efter som den är silikon, paraben och sulfat fri.
    Läs mer på:  www.tophead.se/sv/varumarken/kitoko/

• mermaid motel

Testa R'n'B från Lush! Väldigt dryg, underbar doft och gör underverk för mitt torra, slitna hår.

• LAHR

moroccan 

"you can do it you are a croft"
Svar på tråden Sulfatfritt schampo - vilket leave-in-balsam?