• Snäckan_

Oregelbunden mens eller gravid?

Hej! Den 17:e juli opererades jag akut för utomkvedsgraviditet i vecka 10 o ena äggledaren fick plockas bort.. Fem veckor senare fick jag min mens som varade i fem dagar. Har alltid tidigare haft en menstruationscykel på 28 dagar! Nu skulle jag isåfall haft min mens för fyra dagar sedan men känner inte ens av att den är påväg (vilket jag brukar känna som ihållande molvärk någon dag innan) det enda jag har känt är lite hugg/dragningar i livmodern men ingen värk..

Försöker bli gravid och trodde nästan att det skulle vara så nu? Tog ett graviditetstest idag BIM +4 men det visade negativt? Kan jag ändå vara gravid eller har min menstruationscykel blivit helt rubbad efter operationen?? Även om man skulle vara "låghormornare" borde det väl visa något på testet nu?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Oregelbunden mens eller gravid?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Din cykel kan ha blivit lite rubbad av graviditeten. Det brukar vanligtvis gå tillbaka till det normala inom sex månader. Oroa dig inte. Du kan upprepa testet om ett par veckor. Lycka till

• Snäckan_

Jag kunde inte hålla mig så jag gjorde ett test till idag BIM +8 och det visade mkt svagt men ändå positivt? Är det viktigt att ändå boka tid redan nu för ett ultraljud, för o se så att det fäst rätt? Så jag inte blir av med min andra äggledare också? Min barnmorska sa att jag skulle boka in en tid för tidigt ultraljud, men måste väl räcka att jag gör de då testet blivit lite starkare?

• Snäckan_

Försöker lägga till en bild men lyckas inte från telefonen av någon konstig anledning?

Svar på tråden Oregelbunden mens eller gravid?