Tidigt ultraljud och tom livmoder i v6,5+3
Jag ska enligt min sista mens som började 14 augusti vara gravid i v.6 5+3. Dock vet jag inte när jag hade ägglossning dåjag inte testade mig trots pergotime.
Jag plussade för över 1 vecka sedan och har tagit alla olika tester och alla ger starka plus.
Igår fick jag brutal mensvärk. Jag fick så ont att jag verkligen blev orolig. Bara inväntade blödning men det kom endast rosa flytningar. Men värken gick inte över. Jag och sambon åkte in till akuten kl 01 inatt. De gjorde först ultraljud på magen men såg inget, så blev förflyttad till förslossningen där de gjorde VUL.
Livmodern var helt tom. Någonting fanns i ena äggstocken. Osäkra på om det var gravidititeten eller om det var vätska/blod.
För att utesluta utomhavandeskap så togs blodprover och mitt HCG var 450. Vilket de sa att det inte visa utomhavande. För då hade värdena varit skyhöga.
Nu till frågan.. Vad tror ni? Kan det vara så att jag är tidigare gravid pga av att min ägglossning kanske var mkt senare än jag trott? därav syns tom livmoder. Eller kan jag bara helt enkelt gått tom??
Mitt värde på 450 är ju ändå bra värden. Ska träffa läkare på onsdag och hoppas då värdet gått upp.
Hoppas någon kan hjälpa mig!!
Kram