• Karpet

Kycklingfilé med creme fraiche. Recept?

Jag sitter nu här med kycklingfilé och creme fraiche och försöker komma på vad jag ska laga för mat. Gärna med ris också.
    Jag har också en hel del grönsaker hemma som jag gärna inkluderar i någon slags sås. Jag har även en del kryddor och örter osv. Vad ska jag laga? Ingenting med tzatziki bara.

• Svar på tråden Kycklingfilé med creme fraiche. Recept?
  • USK

bryn kycklingfilen
    lägg i en ugnsform
    blanda creme fraicen o kina soya o hönsbuljong vitlök in i ugnen 1 timme med ris o sallad

super gott

• MiaMaa

stek eller woka kyklingen gör wokade grönsaker eller vanlig sallad...
    ris till...och sen så tar du cream frachien och blandar i vanlig peppar mix eller peppar...
    så har du dipp/sås till...vi brukar toppa morötter i det är jätte bra till barn...

• MiaMaa

annars gör du kykling gryta....håll i allt du vill ha ...som sås har du creamfrach i ...och mjölk eller vatten....

• Karpet

Tack för era tips.

Det blir kanske USKs förslag ändå, det lät gott.
    Jag wokar så ofta så att jag har nästan tröttnat lite på det. Eller så kanske jag snor ihop någon gryta, ska kolla lite recept på tasteline och liknande.

• Ankianka79

Jag har ett jättegott recept på limekyckling.

Stek kycklingfileérna med salt och peppar. Flytta över dem till en kastrull.
    Riv skalet från limen och pressa ur saften och häll över fileérna.
    Vispa ihop vatten, creme fraiche, smulad buljong, soya och honung.
    Häll över fileérna och koka.
    Serveras med ris och en grönallad.

4 kycklingfileér
    1/2-1 lime
    1 krm peppar
    1tsk salt
    1 dl vatten
    2 dl creme fraiche
    1/2 hönsbuljong
    1 tsk soya
    1 msk honung

• Ankianka79

Glömde tillägga att detta är till fyra personer.

• LångaLinda

Jättegod kycklinggryta med citron och basilika! Funkar säkert med ris också!

4 port
    300 g tagliatelle
    4 kycklingfiléer
    8-10 champinjoner
    smör
    2 dl crème fraiche
    1 liten kruka basilika
    rivet skal av en citron
    1 pressad vitlöksklyfta
    salt och peppar
    ev. mjölk

Gör så här
    Koka pastan. Skärkycklingen i strimlor. Dela champinjonerna i fyra delar. Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Tillsätt champinjonerna och låt fräsa några minuter. Mixa crème fraiche och basilikablad.Rör ner blandningen i pannan och värm. Smaksätt med citronskal,vitlök, salt och peppar. Späd ev med lite mjölk om såsen blir för tjock. Servera med nykokt tagliatelle.

• cirkel

Testa kryddpåsen med Ticka Masala (tror det är Santa Maria) och lägg till wokgrönsaker och lök, det blir jättegott! Däremot räcker påsen till många fler portioner än vad det står på den, så krydda lite i taget.

• Princess Sparkle

Bryn kycklingfilén. Häll på fraichen och krydda med något av dessa (puttra till kycklingen är genomstekt). Servera till ris eller pasta eller potatis.

Fraiche
    Hackade soltorkade tomater
    Salt/peppar/socker

Fraiche
    Senap (sötstark eller fransk)
    Gräslök
    Salt/peppar/ev lite soya

Fraiche
    Rödvinsvinäger eller balsamvinäger
    Hönsbuljong, smula ner
    Farinsocker eller vanligt socker
    Salt/peppar
    Gott med hackad lök som brynts på innann

• la Demoiselle Snorque

Jag har också ett gott recept som jag tänkte laga idag..Ursäkta om ja ställer en fråga i din tråd nu, hoppas du inte tar illa upp;)

Har haft kycklingfilen i kylen och den är visst 2 dgr gammal, kan man laga den ändå eller ska jag kasta bort det?

Receptet då..

4 kycklingfileer
    Bryn
    Lite citronpeppar och salt
    2 pkt matlagningsgrädde och ca en msk kyckling fonde!
    Låt puttra en stund!
    Sen har du i 1 cremefraiche och curry till du tycker det smakar bra, VOILA

Svar på tråden Kycklingfilé med creme fraiche. Recept?