• fenomena83

Vågar jag använda micron efter att det gnistrat i den??

Igår när vi värmde välling i mikron (skakat flaskan och sen ställer in flaskan utan napp) så börjar det gnistra massa i tallriken som den står på ni vet glastallriken... ingen fara skedd men det va ju otäckt..
    kollade i morse lite nogrannare innuti mikron och det luktade bränt och så hittade jag en liten fläck som va alldeles svart (under tallriken) och det va som att mikron hade smält lite just där, det va inte större än en cm. kollade noga på fläcken och gjorde rent då försvann det svarta men det va fortfarande lite buckligt och så.
    jag undrar om jag vågar använda mikron nåt mer tänk om den exploderar eller nåt?
    har hört senaste tiden att det har låtit konstigt från den men det har inte gnistrat innan...
    det som e irriterande är att den är inte mer än ett år gammal och vi har alltså garanti men JAG HITTAR INTE KVITTOT..... grr å vi har inte råd till att köpa en ny micro bara sådär och micro bara måste man ju ha använder ju den massa gånger om dagen jue.....
    som sagt skulle ni våga använda den ändå?
    den där lilla fläcken ser inte så himla farlig ut ändå, det är liksom inte hål utan bara lite buckligt. men jag undrar varför det blev så öht??

• Svar på tråden Vågar jag använda micron efter att det gnistrat i den??
  • Nathalie32

hmm, nej, Jag skulle inte använda den....

• idiotblondinen

Jag skulle inte våga använda den! Sorry...

• mosterYster

Det var inte guldmönster på tallriken då?

• medow

äääää samma hände mig jag köpte en ny , skulle inte våga använda den ..

• fenomena83

nej det är ju alltså den här tallriken som följer med mikron som det är meningen att man ska sätta grejer på! den som snurrar runt...
    å va jag vet så fanns det ingen metall där inne, fattar inte var den skulle kommit ifrån.

fan också då måste jag ta å hitta kvittot... å tills dess tillaga med old fashion style.. va jobbigt

tror ni den kan explodera?

• Som snö

Testa så får du se vad som händer. Du behöver ju inte hålla i den när du testar, eller åka och handla under tiden...
    Du tror inte att det bara hamnat en liten bit alufolie eller nåt av misstag som gnistrat och bränt fast i botten?
    Testa, den kommer knappast explodera eller börja brinna direkt. Men gnistrar det igen så kan du slå av den.

• Nette Alser

Det satt inte en prislapp eller något i botten på tallriken? De med ean-kod innehåller ibland metall, och då gnistrar det och då är det inget fel på micron.

• HumDis

Det hände oss när en liten, pyttebit aluminiumfolie hade kommit med in. Torka ur micron och testa att använda den. Det skall inte vara någon fara.

• fenomena83

jamen jag har ju flerag ånger mikrat såna här paket med köttfärs tex, å ibland har jag glömt å ta bort plasten och där sitter ju en prislapp........ men skulle den ha lossnat då och hamnat under tallriken det låter konstigt

• Lola Jämtland

Hur skulle den kunna explodera?

Svar på tråden Vågar jag använda micron efter att det gnistrat i den??