Orolig..Fostervatten?
Är gravid i vecka 17(16+1). Sedan ungefär en vecka tillbaka så har jag haft blöta, färg och luktlösa fläckar i trosorna. Fläckarna blir inte speciellt stora, men nästan alltid när jag tittar efter där så kan jag se någon liten fläck. Har oftast haft ganska tjocka flytningar tidigare och de brukar synas i trosan när de torkar, vilket dessa inte gör. Kan tillägga att jag var hos gyn för två veckor sedan och hon såg då att jag hade lite svamp, så har precis avslutat en tredagars behandling med canesten. "Fläckarna" fanns dock där innan behandlingen. Kan detta vara fostervatten?
Är livrädd att det ska gå åt skogen nu. Och har inte tid för rutin ultraljud förrän om tre veckor. Samtidigt vet jag att det inte finns så mycket att göra åt det i fall det är vatten jag läcker. Funderade först på om jag skulle ringa till min barnmorska. Men är helt övertygad om att jag blir rekommenderad att rådfråga gynakuten. Och de är det inte ens någon ide att ringa, de tar inte in en om de inte anser det som just akut. Sist jag försökte få hjälp slutade det med att jag fick försöka jaga privat gynekolog. Känner liksom att jag inte orkar gå igenom den karusellen en gång till om det inte är nödvändigt(men ska såklart rådfråga min barnmorska om några dagar då jag ska träffa henne).
Någon annan som har haft väldigt "vattniga flytningar" omkring de här veckorna? Var det fostervatten eller just flytningar?