• Längtar efter en bebis

    Snälla ngn läs ? Som är mamma eller gravid ?

    Heej har börja ta pergotime time från med den 5/9 till den 9/9 sedan var jag på ultraljud där allt såg bra ut men hade för många ägg så de boka tid dagen där på igen för jag skulle få ägglossning spruta så dom andra äggen inte mognar så jag inte skulle få tvillingar och riskera något,, så gjorde jag som dom sa på sjukhuset nästa dag gjorde jag ägglossning test och de vissa posetiv så jag och min man hade samlag både på morgonen och kvällen låg minst en timme. Nästa dag gjorde jag igen ägglossning test och de vissa posetiv men min man var på jobbet så de blev inget :/
    Så min fråga är kan jag blir gravid eftersom de hitta inget fel på båda hos oss och de här är första behandling och första kuren på pergotime och plus hade ägglossning ? :/

  • Svar på tråden Snälla ngn läs ? Som är mamma eller gravid ?
  • syntharen

    När tog du ägglossningsspruta? Ägget lossnar väl först efter 36 timmar efter man tagit den. I alla fall om det är samma som man tar i samband med ivf, den ska man ta 36 timmar innan dom plockar ut äggen.

  • Längtar efter en bebis

    Haha taack för posetiv svar Flisan79.

    Jag var på ultraljud den 17 september och fick ägglossnings spruta 18 september kl 1,

    Vet inte vad de var för spruta men doktorn sa till mig om 24 Tim släpper ägget eller vare hon sa ägglossningen minns inte riktig nu :/ haha

    Hon sa att jag ska ha samlag med min man 19 september på kvällen, så gjorde jag det och jag tog ägglossning test för vara säker om ägglossning spruta fungerar och de vissa posetiv både 19 och 20 hade jag ägglossning dom sa nu på fredag ska jag lämna blod prov för de ville se om ägglossning sprutan fungerar, och de gav mig en gravid test som jag ska göra 10 Oktober. :) Syntharen

    Hur vare för er ? :)

Svar på tråden Snälla ngn läs ? Som är mamma eller gravid ?