• Thea08

    Kläder till fest som går att amma i?

    Hej! 

    Någon som har koll på vad det finns för klänningar lr annat som funkar att ha på en större fest (ej klädkod) men som funkar ok att amma i? Är inte sugen på att köpa en amningsklänning för 800-1000 kr när mammapengen är skral utan mer vad som finns annars?

    Får gärna vara nåt som är lätt att klä upp lr ner med hjälp av skor och smycken... Mina klänningar här hemma som annars hade varit bra i sammanhanget är totalt värdelösa att mata bebis i och mina snygga svarta brallor (som man kan klä upp med blusar, kavajer och skor) kommer hånskratta åt min rumpa som tror den ska komma i stl 26 så snart efter förlossningen =) 

    Hjälp tack! =)

  • Svar på tråden Kläder till fest som går att amma i?
  • Litenåfin

    Jag använde halterneck, klippte av banden på en amningsbh och satte ditt ett nytt.
    Omlottklänning funkar ju! En svart kan man ju använda sen också. Dom brukar ju vara lite lösa över magen ;)

  • Thea08

    Har du sett nån fin nånstans? På lindex o kapp Ahl här i hålan finns det inga omlott iaf...

  • isolande

    Haha, ja klänning och amning är verkligen en helt värdelös kombination.... Snygg kjol i klockad modell (smickrar slapp rumpa), amningstopp med smala axelband med fräsig bolero till?

  • Halley

    Eller varför inte en fin skjorta / blus med knäppning fram? Och så kan man ha amningslinne under om man vill.

  • Thea08
    Halley skrev 2014-09-23 13:27:31 följande:

    Eller varför inte en fin skjorta / blus med knäppning fram? Och så kan man ha amningslinne under om man vill.


    Helst skulle jag vilja ha mina svarta favvo snygg-jeans brallor men fin blus/linne o kanske cool kavaj lr nåt, mer min stil... Men som sagt... Brallorna hänger där o skrattar åt min gravidrumpa ???? även om jag tidigare gått ner fort i vikt så är man ju lite bredare än vanligt, därav är ju klänning oftast lite mer smickrande! Tack för tipsen, hm s klänningar såg inte så dumma ut, inte alls som gravidklänningar. Får ta en tur till större grannstaden o kolla tror jag när bebis väl är född!
Svar på tråden Kläder till fest som går att amma i?