• eluttag

Illamående och flimmer framför ögonen

hej.

har lite funderingar är gravid för första gången på torsdag går jag in i vecka 23, och har under dem två senaste dagarna blivit illamående känns som man åkt en karusell runt runt runt i flera timmar, har inte haft problem innan med illamående har klarat mig.
    Men nu har jag illamående (åksjukeillamående) samt så är det som stjärnor när jag tittar men har inte yrsel utan det kan vara när jag vrider huvudet eller bara tittar rakt fram. Illamående blir värre när lillan rör sig i magen hon kommer även åt mkt nerver gissar jag på då de kan göra lite ont ibland.

Mitt blodtryck har alltid sett bra ut hittils.
    är det någon annan som känner igen sig lr har något bra tips åt mig?

:)

• Svar på tråden Illamående och flimmer framför ögonen
  • LillLouise84
    eluttag skrev 2014-09-23 13:52:55 följande:

hej.

har lite funderingar är gravid för första gången på torsdag går jag in i vecka 23, och har under dem två senaste dagarna blivit illamående känns som man åkt en karusell runt runt runt i flera timmar, har inte haft problem innan med illamående har klarat mig.

Men nu har jag illamående (åksjukeillamående) samt så är det som stjärnor när jag tittar men har inte yrsel utan det kan vara när jag vrider huvudet eller bara tittar rakt fram. Illamående blir värre när lillan rör sig i magen hon kommer även åt mkt nerver gissar jag på då de kan göra lite ont ibland.

Mitt blodtryck har alltid sett bra ut hittils.

är det någon annan som känner igen sig lr har något bra tips åt mig?

:)

Ögonflimmer kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Kontakta din bm redan nu och berätta hur du känner. Så vill de nog ta ett urinprov för att se om det finns äggvita, och ta ett blodtryck.
  • MrsP79

Förmodligen är det ju ingen fara, illamående kan ju komma när som helst i graviditeten! Men hade jag varit du så hade jag nog ändå ringt till bm för att få kollat blodtrycket! Som du kanske vet är ju flimmer framför ögonen ett symptom på graviditetsförgiftning. Det är ovanligt så tidigt i graviditeten, men för säkerhets skull.

Det kan ju också vara så att blodtrycket är lite lågt nu i mitten av graviditeten, det kan man ju också bli yr och illamående av.

• eluttag

tack för era svar blir nog att ringa BM och förklara för dem och hålla tummarna på bästa

• eluttag

usch man blir så orolig... nu väntar jag på att min BM ska återkomma till mig :)

• MrsP79

Bara ta det lugnt! Du har ju gjort det du kan nu! Och skulle hon inte ringa tillbaka så kan du ju ringa förlossningen!

• eluttag

ska till BM imorgon för att kolla blodtrycket men ska be dem kolla äggvitan också. hoppas allt står rätt till, lill tjejen rör sig för fullt det är skönt iallafall :)

• Dockan

Haft liknande problem, vilket verkar hänga ihop med att bebisen klämmer på kroppspulsådern.... Rättar ofta till sig om jag ändrar ställning.

Bra dock och kolla trycket. :)

Svar på tråden Illamående och flimmer framför ögonen