Hur länge kan man vänta med inflyttningsfest?
Jag och sambon har äntligen flyttat till en egen lägenhet för snart 3 månader sen, så fantastisk att slippa hoppa runt i andrahand! Vi ägde inte särskilt mycket möbler sen tidigare så vi har behövt köpa i stort sett ett helt bohag (+stor lgh), vilket så klart kostar pengar och tar en massa tid. Vi köper väl inte alltid de billigaste och vi köper pö om pö för att ha råd samt känna av vad som passar in bäst och ger rätt känsla.
Så nu till frågan, hur "sent" kan man ha inflyttningsfest? Som det ser ut nu kommer alla möbler kanske vara på plats till jul... Beställt en del som är lååång leveranstid på. Och jag vill verkligen ha i stort sätt allt klart innan inflyttningsfesten, för det känns viktigt för mig. Så om vi skulle ha inflyttningsfest kanske 8 månader efter att vi flyttade in är det för sent?
Jag har inte så mycket nära vänner och jag vill så gärna ha en inflyttningsfest där fler än dom få närmsta kommer. Inflyttningsfest (första) känns lite som en milsten i livet. Jag oroar mig för mycket för saker, jag vet ;)
Så kan man ha inflyttningsfest 8 månader efter att man flyttade in?