Ont i halsen efter gastroskopi?
Är det normalt att ha ont i halsen efter gastroskopi?
Gjorde det idag och var sövd. Nu ont i halsen när jag sväljer och känner mig svullen. Som halsfluss.
Är det normalt att ha ont i halsen efter gastroskopi?
Gjorde det idag och var sövd. Nu ont i halsen när jag sväljer och känner mig svullen. Som halsfluss.
Kan passa på och fråga om magont är normalt också?
Ja, jag tror det är normalt. Jag minns inte riktigt hur det va när jag hade gastroskopi, men jag har för mig det gjorde lite ont.
Iaf när du har operationer där dom använder en risperator så är det väldigt vanligt att du får ont i halsen i några dager, eftersom dom sticker ner en slang i halsen på den.
Det är helt normalt. Dom har ju varit och retat dina slemhinnor så man blir svullen och öm efteråt. Nu vet jag inte hur långt ner dom varit på dej, men har dom kikat in i magsäcken så är ju magmunnen irriterad oxå.. Borta om någon dag :)
Ja, om du blivit sövd, har du även blivit intuberad , och då känns det som halsfluss efteråt, kan sitta i ett par dagar. Det brukar kännas bättre om man suger på isglass.
Ont i magen brukar man däremot inte få, så vida dom inte gjorde några fynd som dom avlägsnade. ( polyper brukar vara vanligt).
Men kan man intuberas när de ska ned med slangen vid gastroskopi? Fick sömnmedel via kanyl i armen.
Jag kände mig också svullen och blödde lite i halsen efteråt. Det går över om några dagar.
Men kan man intuberas när de ska ned med slangen vid gastroskopi? Fick sömnmedel via kanyl i armen.