• citybird

    Papper på adoption?

    Jag är nu snart 18 år och har börjat fundera en hel del kring min adoption.
    Jag adopterades bort när jag var ungefär 12 timmar gammal en solig sommardag i Juni. Jag är adopterad inom Sveriges gränser. 

    Nu är jag nyfiken på om det finns papper/information och liknande. Om exempelvis födseln, barnmorskor, exakta tider och så vidare. Alltså vill jag ha så mycket information som möjligt..

    Min biologiska mamma valde att avbryta våran kontakt via sms som jag uppsökte innan sommarlovet började i år och där fick jag bland annat veta att jag inte har någon far i papprena. 

    Någon som vet ifall jag som adopterad kan få tag i mer information på något vis?

  • Svar på tråden Papper på adoption?
  • en glad
    citybird skrev 2014-09-25 00:55:49 följande:

    Jag är nu snart 18 år och har börjat fundera en hel del kring min adoption.
    Jag adopterades bort när jag var ungefär 12 timmar gammal en solig sommardag i Juni. Jag är adopterad inom Sveriges gränser. 

    Nu är jag nyfiken på om det finns papper/information och liknande. Om exempelvis födseln, barnmorskor, exakta tider och så vidare. Alltså vill jag ha så mycket information som möjligt..

    Min biologiska mamma valde att avbryta våran kontakt via sms som jag uppsökte innan sommarlovet började i år och där fick jag bland annat veta att jag inte har någon far i papprena. 

    Någon som vet ifall jag som adopterad kan få tag i mer information på något vis?


    All information om din adoption kan du söka i den kommun du föddes i (socialtjänsten) och i den tingsrätt där dina adoptivföräldrr då var folkbokförda. Allt som har med förlossningen att göra finns i landstingets arkiv (där du föddes)
  • en glad
    citybird skrev 2014-09-30 22:31:35 följande:

    Har du någon aning om hur jag kan gå till väga?


    Ja, du ringer och beskriver ditt ärende och ber dem koppla dig till rätt person ....
Svar på tråden Papper på adoption?