• Camilla1234

kläder för bebis i vinter

Hej, jag har en flicka hemma på 5 månader. Är mitt första barn och tänkte se om någon har tips på kläder inför vintern?

Kommer förmodligen börja med sittvagn om nån månad... Har fått ärva en fin polarn och pyret overall men den är för 9 månaders så kanske för stor... Kanske är bättre med en varm åkpåse och jacka?

• Svar på tråden kläder för bebis i vinter
  • rere88

Köp en vinteroverall och en halskrage samt vantar och rejäl mössa o vinterskor.

Under overallen tänker du lika många plagg som du själv har +ett lager så blir det bra. Filt eller åkpåse är också användbart.

• Nr 3 på G

Beror ju på vad ni ska göra , vi har oftast bara kört en fleeceoverall i vagnen + en massa filtar för att kunna lägga av eller ta på efterhand som man har gått in i ex en affär och sen ut igen. Har aldrig haft skor i vagnen utan använt flera par raggsockor istället. Ska hon bara sova i vagnen gör det ju inget om overallen är stor, men en varm och go mössa med öronlappar som gärna täcker lite av kinderna oxå, halskrage, raggisar och varma vantar sen kan man ju lägga en termometer i åkpåsen om man vill ha koll, dom flesta barn är snarare för varma än för kalla men ansikte och händer måste man ju ha koll på

• Camilla1234

Idag införskaffades vantar och varm mössa :) Tror att jag ska köpa en åkpåse att ha nu och sen senare i vinter testa pop-overallen lillan har fått. Tack för era svar!!

• malgra

Kolla in www.myBLISS.se så otroligt fina babykläder!
    För er som bor i Stockholmsområdet så såga jag just att dom är med på "Underbarabarn" mässan i helgen!! Då kan man verkligen fynda:) Ekologiska är dom också:)

Svar på tråden kläder för bebis i vinter