• Matglad

Funkar denna tårta på ett bröllop?

Kan man ha en tårta likt denna som bröllopstårta?

Både jag och min blivande är övertända på choklad. - Vi ÄLSKAR choklad. Bröllopsresan går till "chokladländerna" Belgien, Schweiz och Frankrike.
    Färgtema på bröllopsfesten kommer att gå i olika nyanser av brunt(till bieget) och vitt.
    Borden kommer att dekoreras bland annat med chokladblommor, chokladströssel, samt kakaobönor.
    Vi kommer även att ha ett bord med ett utbud av choklad i alla dess former; från den mest simpla kakan, till den mest avancerad pralinen.

Blir det lite för mycket med en chokladtårta?

• Svar på tråden Funkar denna tårta på ett bröllop?
  • Kereza

Nä. Det är erat bröllop - vill ni ha choklad överallt så ska folk vara glada för er skull, och tacksamma att de fick komma. Dessutom låter det lite som ett tema - och då blir en udda tårta kanske lite underligt istället. Om ni inte kör på en Black Forest-variant istället, fast med Ännu mer choklad - jösses, vilken mun-orgasm :o

(Om jag låter udda så kan jag säga att vi funderar på att ha surströmmings-sallad som starter, Bubble&Squeak och helrostat vildsvin som huvudrätt, och vilda bär med grädde som efterrätt själva, och funderar Mycket på hur gästerna skulle reagera (främst på surströmmingen) )

Men i slutändan så är det ju ER dag. Faktiskt. Klyschigt as it may sound,, så...NI kommer helt klart minnas dagen, och allt som gick rätt/fel och om det blev som ni ville i mycket längre tid än gästerna kommer minnas om tårtan var för mycket eller ej :)

...jag skulle dock gärna ha lite grädde till tårtan, om ni väljer en hel-choklad, men det är ju jag det.

(Det framgick troligen inte, men jag är helt tokig i choklad jag med *rodna*)

Grattis, också!

• Vokalissan

Det kan ALDRIG bli för mycket choklad!! Cool

Däremot skulle jag också föreslå lite lättvispad grädde till, för att lätta upp det lite för de (underliga) som inte är lika införstådda med chokladens storhet! 

• MallaL

Älskar ni choklad ska ni självklart ha chokladtårta! Era vänner vet väl om att det är choklad som gäller för er del, så de förväntar sig nog chokladtårta. Servera lite frukt eller bär och grädde till så blir alla nöjda.

• myskmalva

Det verkar bli ett smaskens bröllop. Kolla bara så att ingen av gästerna tillhör dem som får migrän av choklad eller är allergiska mot minsta spår av nötter! I så fall får ni fixa så att de också får något gott.

• Jag är bara jag

Tusen miljoner gånger heller den där tårtan än de där eviga supervidriga Prinsesstårtorna! Kräks Finns inget värre i tårtväg,jag hade varit jätteglad för att bli bjuden på en sån där. Glad  Se bara upp så de inte blir för söta,det ska ju verkligen smaka choklad och inte bara socker.

• slätstruket

Äh, det är ju ert bröllop! Klart ni ska ha mycket choklad om choklad är er grej.

Btw läste jag "bruden" i stället för "borden". Gissa hur besviken jag blev när jag insåg att jag läst fel! En brud utsmyckad i choklad hade säkert blivit fantastiskt!

• Jag är bara jag
    slätstruket skrev 2014-09-26 19:38:02 följande:
    Äh, det är ju ert bröllop! Klart ni ska ha mycket choklad om choklad är er grej.

Btw läste jag "bruden" i stället för "borden". Gissa hur besviken jag blev när jag insåg att jag läst fel! En brud utsmyckad i choklad hade säkert blivit fantastiskt! smile2.gif

Jag läste också "bruden" och undrade lite...
  • Loriyana

Finns det verkligen något som "för mycket" choklad? I don't think so!!! Kör på bara...ju mer choklad dessto bättre.

• Annelie 76

Jag har sett bild på chokladbröllopstårta dekorerad med rosor i mörk, vit och mjölkchoklad. Då blir det lite mer bröllop över det hela. Tårtan funkar nog jättebra som den är också men jag skulle piffa upp den med blommor och kanske guld. Kolla vad konditorn kan göra och ha ett trevligt bröllop precis som ni vill ha det.

• Hejhoppsan

*kommer på mig själv med att slicka på bilden* Skrattande

Nä, det kan aldrig bli för mycket choklad!

• sextiotalist

Får jag komma, håller med, det är 1000 ggr bättre än prinsesstårtor och andra tårtor som har massor av grädde.
    En chokladtårta eller en frukttårta är supergott.

Svar, absolut, en jättebra bröllopstårta (men kolla av så det inte är några nötallergiker, tyvärr kan det ibland finnas nötter som inslag i tårtan eller chokladen)

• Strul83

Den ser så vansinnigt god ut. Förvånad Skulle gärna vilja veta receptet? Skrattande /Heléne

Svar på tråden Funkar denna tårta på ett bröllop?