Lioz skrev 2014-09-26 19:15:14 följande:
Hej!
Jag är gravid med tredje barnet i v 28, och har sammandragningar ca 20 ggr per dag, inte bara spänningar utan så att jag liksom tappar andan å måste stanna upp, känner hur jag blir varm i hela kroppen osv:P
Har även en förmåga att oroa mig lite för mycket och vet att jag inte är debn ända! så nu vill jag veta för å kunna lugna både mig, min sambo och andra i liknande situation!
Vilken vecka är du?
Vilket/vilka nummer i barnaskaran väntar du?
hur ofta har DU sammandragningar?
hur skulle du beskriva dina sammandragningar?
Kram till alla mammor!
Hej! :)
Jag väntar mitt andra barn. (10 år sedan sist) ;)
Sedan tidiga veckan, vecka 17 typ så fick jag sammandragningar. Visste knappt vad som hände eftersom jag hade inget sådant med förra grav. Livmodern blev stenhård och höll i sig några sekunder. Jag ha massa roliga bilder på alla sd genom veckorna.
Under veckornas gång har de ökat i antal oxh i styrka. Jag ha sagt till bm varje gång att jag har väldigt mkt sd, att jag vill testa mig för GBS! Det kan vara en orsak! Men det visade negativt.
Från cirka vecka 30 var de så starka att jag vet att min andning påverkades, höll i sig 30 sek. Från cirka v.35 ha sd även gett ett tryck ner,varar i ca 45 sek, svårt att andas normalt (han ligger väldigt konstig, kan varit därför)
Och sen kom mensvärk smygandes mellan sd. Jag kan utan att överdriva säga att jag haft sd från tidiga morgon till sena kvällen. (Nätterna är lugna) jag kan starta en sd genom att klappa på magen ett tag.
Och mina sd ha startat när jag ligger på soffan, kör bil, promenerar, tränar, äter mat, så även om jag bott i soffan så hade de kommit ofta.
Jag har haft så mkt att jag trott det varit något galet, att min förlossning komemr starta tidigt. Här ligger jag på soffan 14 dagar innan bf :) starkare mensvärk de senaste 4 dagarna, ökar i längd o styrka.
Alltså, allt kan bli bra ändå. Det kan vara normalt. Jag tror dock på en väldigt snabb förlossning när det väl sätter igång. :) skulle bli väldigt chockad om jag gick över..
Lycka till !!