• GrönaDruvan

Köpt jacka och nu rea...

Köpte för en vecka sedan en didriksson jacka för 799:- till ena sonen. Igår köpte jag en likadan till andra sonen. IDAG säljs de för 200:- billigare.... Det priset är till söndag.
    Det är alltså 400:- jag kunde "tjäna" om jag kunde med att lämna tillbaka dom och köpa om dessa.
    Hur hade ni gjort?
    Tycker ändå 400:- är rätt mycket.

• Svar på tråden Köpt jacka och nu rea...
  • MatgIad
    GrönaDruvan skrev 2014-09-26 20:19:51 följande:

Köpte för en vecka sedan en didriksson jacka för 799:- till ena sonen. Igår köpte jag en likadan till andra sonen. IDAG säljs de för 200:- billigare.... Det priset är till söndag.

Det är alltså 400:- jag kunde "tjäna" om jag kunde med att lämna tillbaka dom och köpa om dessa.

Hur hade ni gjort?

Tycker ändå 400:- är rätt mycket.

Jag frågade, på skoj, en gång om jag fick lämna tillbaka min ouppackade TV. Jag köpte den för 15000:- och den var nedsatt till 999:-. Svaret blev dock att under kampanjtiden så fick man de pengarna som varan kostade då.

Han sa även lite skämtsamt att jag kunde köpa en TV där och då, för 999:- och sedan chansa på att få lämna tillbaka en av TV-apparaterna och få ut 15000:- efter kampanjen.

Skulle dock aldrig göra så. Skulle kännas som stöld.
  • GrönaDruvan
    MatgIad skrev 2014-09-26 20:30:25 följande:
    Jag frågade, på skoj, en gång om jag fick lämna tillbaka min ouppackade TV. Jag köpte den för 15000:- och den var nedsatt till 999:-. Svaret blev dock att under kampanjtiden så fick man de pengarna som varan kostade då.

Han sa även lite skämtsamt att jag kunde köpa en TV där och då, för 999:- och sedan chansa på att få lämna tillbaka en av TV-apparaterna och få ut 15000:- efter kampanjen.

Skulle dock aldrig göra så. Skulle kännas som stöld.
    Kan iof inte tycka det är samma sak, eftersom jag faktiskt har 30 dagars öppet köp, så jag har ju all rätt att lämna tillbaka. Nu går ju inte 400 att jämföra med 14000 heller....där hade jag fan blivit skit sur!!

Hur som helst är 400 mkt pengar för mig, men är lite nojjig att verka snål...
  • viseversa
    GrönaDruvan skrev 2014-09-26 20:41:42 följande:
    Kan iof inte tycka det är samma sak, eftersom jag faktiskt har 30 dagars öppet köp, så jag har ju all rätt att lämna tillbaka. Nu går ju inte 400 att jämföra med 14000 heller....där hade jag fan blivit skit sur!!

Hur som helst är 400 mkt pengar för mig, men är lite nojjig att verka snål...
    Lämna tillbaka och säg att du vill ha pengarna tillbaka och sen köper du den igen för det billigare priset. Jag hade lätt gjort det.
  • viseversa

Eller så ber du någon annan köpa den igen(för dina pengar såklart) om du inte vill gå in igen.

• Gucci01

Är det i samma affär?
    Jag hade lämnat tillbaka den "dyra" jackan (förutsatt att jackan är oanvänd) och och köpt en på nedsatt pris :)

• GrönaDruvan
    Gucci01 skrev 2014-09-26 21:34:25 följande:

Är det i samma affär?
    Jag hade lämnat tillbaka den "dyra" jackan (förutsatt att jackan är oanvänd) och och köpt en på nedsatt pris :)

Ja, det är ju i den affären...Inter sport.

Fast vi har 2 Inter sport i stan, så kanske köper nya i den andra och lämnar tillbaka i första...
  • JohannaG

Man är inte snål för att man lämnar tillbaks och köper billigare. Be din sambo (om du har nån) lämna tillbaka och du köper. Eller så köp andra affären och lämna sen tillbaka på det första stället.

Det är absolut inte snålt, affärerna tjänar så mycket pengar ändå på oss.

• Almina

Jag har gjort nåt liknade en gång. Fast det var en julklapp, och jag behövde byta storlek. När jag skulle byta var plagget på rean och jag fick därför pengar tillbaka när jag bytte :)

I ditt fall skulle jag inte skämmas för att göra i bytet i en och samma butik. 400 kr är ju ändå ganska mycket pengar. Jag tror inte kassörskorna tycker att det är snålt (och i och med att det är en stor kedja så är det ju inte heller så att de personligen förlorar på att du byter, så de har ju ingen anledning att bli sura eller så heller).

• Stokke

Självklart, ska du gå dit igen. Återköp och sen köp igen.

• beccagranen

Jag har vart så "fråck" på lindex, jag var och handlade kläder för nästan 2000kr, frågade personalen om dom visste när rea skulle börja, men fick till svar att det kunde dröja veckor. Morgonen efter fick jag sms om att rean startat, åkte dit för att kolla efter fynd, och inser att 90% av detjag köpt var kraftigt nedsänkt. Blev så irriterad på personalens svar, så jag åkte hem om hämta allt, tillbaka och lämna tillbaka allting. Handla sedan på nytt, fick nästan alla plagg för ca 650kr mindre. Jag ser inget fel i det.

Svar på tråden Köpt jacka och nu rea...