De vägrar skicka arbetsgivarintyg
Jag jobbade på en restaurang i somras. Var innan det sjukskriven en tid pga utbrändhet, men när den gick ut satt jag så illa till ekonomiskt att jag var tvungen att börja jobba igen. När jag jobbat ett par/tre veckor var jag ärlig mot min chef och berättade att jag inte mådde helt ok (för jag kände att jag inte hade förmågan att prestera) och jag fick avsluta min provanställning dagen efter pga motivationsbrist. (Korkat av mig, skulle aldrig ha sagt nåt, men hur som helst..)
Efteråt har jag bett min fd chef att skicka arbetsgivarintyg som jag måste skicka till min a-kassa för att få arbetslöshetsersättning. Det är 6 mil till mitt fd jobb, och jag har nu ett annat jobb och barn som kräver mycket tid så jag har mycket små möjligheter att ta mig dit personligen. Han sa först att det skulle han göra, sen har jag inte hört av honom något mer och inte fått något intyg. Det har gått 6 veckor nu och jag har försökt att ringa och skicka sms, men han svarar inte. Undrar förståss varför? Jag har ju inget otalt med dem. Vad kan orsaken vara att de vägrar skicka intyget och inte svarar när jag hör av mig? Jag fattar ingenting, får ju ingen handläggning/ersättning från a-kassan så länge inte alla papper är inne...!