• Anonym (klådmonstret)

Svamp eller hårsäcksinflammation

Igår när jag var hos en hudläkare så gissade dom på att jag hade jästsvamp i huden. Att det var orsaken till mina utslag + brännande hårfästen.

Har några få vita pigmentfläckar i huden också. (tror iof jag har haft dom hela livet)

Och sa att jag skulle ta mjäll schampoo på hela huden i 1 månad. Jag fick också frågan om jag hade varit hos en läkare innan och då berättade jag att den läkaren jag hade först sa hårsäcksinflammation. Då sa hon att det kan de vara och sa att antibiotika krämer är till någon nytta alls utan då tar mjällshampoo bort bakterien.

Fick 2 budskap, om att ta var svamp och hårsäcksinflammation.

Jag lider verkligen av detta och blir hela tiden hunsad av vad läkaren gissar sig till. Fan haft detta i 6veckor nu-

Har smärtsamma utslg under armhålan 2 st, och ett på benet som gör ont,samt 3 st på rumpan. . Till och med fått 1 utslag i varje öron som kliar helt sjukt och där är det lite svårt att peta in shampoo och kräm.

Hårfästet gör ont och bränner (det som ligger vid pannan). Dock ser man varken rodnad men har sett några få utslag.

Efter hudutslagen har läkt så lämnar de bruna fläckar efter sig. Så frågan gör verkligen svamp då?

Fattar varför ingen läkare ta mig på allvar.

Visst det har ju blivit bättre av all proplyss insmörjande. Exempel att rodnaden försvann på huden och hudutslagen läker snabbare men dom kommer fortfarande upp.

• Svar på tråden Svamp eller hårsäcksinflammation
  • Anonym (Hej.)

Hej! 
    Jag har samma problem som dig.
    Fick du hjälp? Eller svar vad det var för något?
    Jag har haft prickar på benen i flera år. Men nu börjat komma i ansiktet och får panik.

Svar på tråden Svamp eller hårsäcksinflammation