Så fruktansvärt trött på att äta glutenfritt, har börjat fuska.Farligt?
För ungefär ett år sedan fick jag reda på att jag inte tål gluten och har sedan dess ätit strikt glutenfri diet.
Detta var jobbigare och TRÅKIGARE än vad jag trodde. På gränsen till deppigt.
Jag saknar mitt favoritbröd, lingongrova. Tycker inte alls att glutenfritt bröd smakar lika gott. Saknar att kunna ta en fika på stan, tex fylld baguett och kanelbulle. Så fort man ska äta ute måste man fråga om det är mjöl i. Trött på att när man är bjuden på kalas eller hembjudning och inte kan äta ett skvatt ( Och nej, är man flera som är bortbjudna på samma fest fixar inte värdparet glutenfritt för en person bara). Bara en sådan grej som våfflor, har testat att göra glutenfria, men det blev en enda seg röra. Kan inte äta Bridge blandning längre eller min favoritlakrits.
NU är det så att jag har börjat fuska, har ätit mat och fika med gluten i ca 1 gång i veckan den senaste månaden. Är detta farligt? Har hört att vissa kan börja tåla att äta lite gluten igen även om man är allergisk.
Fick ju aldrig bekräftat gluten allergi till 100% eftersom man helst ska göra en gastroskopi, och det vägrade jag.