• S Michaela

14 månaders som luktar rejält illa ur munnen?

Vår goa 14 månaders son har dom senaste veckorna börjat lukta väldigt illa ur munnen. Trodde först det va jag som var överkänslig pga att jag är gravid men även pappan känner det mycket väl.
    Är det normalt för en så liten?

Vi borstar tänderna på honom varje morgon och kväll med lite tandkräm, han dricker bara vatten och välling (på kvällen), har inte varit sjuk. Har även försökt minska kryddningen i maten, provat burkmat men utan nån skillnad.

Jag tycker även att man kan känna en svag liknande lukt när han har kissat nu under några dagar (luktar svagt samma av som i munnen). Men det kan ju vara min gravidnäsa som spökar.

Har tänkt ringa BVC på måndag, men känner mig lite dum å ringa dit och säga "Hej, min son luktar illa i munnen", vem gör inte det ibland lixom?

Men han är ju så liten..

Nån som vet vad det kan bero på eller om det är fullt normalt? :)

• Svar på tråden 14 månaders som luktar rejält illa ur munnen?
  • annox

Min son har luktat lite illa eller liksom"infekterat" från munnen när det varit tänder på g, vilket jag inte tycker är så konstigt att det gör, jag tror inte att du behöver oroa dig!

• Flygfotogen

På vilket sätt luktar det? Och luktar alltså urinet likadant? Kollat hans blodsocker?

• S Michaela
    Flygfotogen skrev 2014-10-06 20:47:12 följande:

På vilket sätt luktar det? Och luktar alltså urinet likadant? Kollat hans blodsocker?

Det har blivit bättre och nu luktar han bara illa ur munnen ibland.

Tittade upp 2 tänder i helgen så berodde förmodligen på de.
Svar på tråden 14 månaders som luktar rejält illa ur munnen?