• malle2

    döden

    Pappa dog för 7 månader sedan. Jag ser fortfarande framför mig när han försökte ta sista andetaget och dog. Hur lång tid ska de ta? Önskar man viste om de finns nått mer efter döden eller är bara allt svart nu.

  • Svar på tråden döden
  • Anonym (Hj)

    Beklagar sorgen, min far är också död. Eftersom att det vi kallar tid är evigt så är jag övertygad om att vad som helst kan hända. Ibland undrar jag om vi liksom reser in i vår egen hjärna när vi dör och allt blir som en slags dröm. Önskar jag visste. Men om allt bara "blir svart" så är jag inte orolig, för då spelar det ingen roll, men som jag sa, tiden är evig och kunde vi vara död en evighet innan vi kom hit så kan vi nog vara död en evighet till...

  • malle2

    Jag letar efter tecken från han ibland men inget händer. :-/ känns knäppt samtidigt. Har funderat på att besöka ett medium. Men vet ej

  • Anna74a

    Min mamma dog för 16 år sedan och jag var där.

    Minnena har bleknat och allting känns längre bort.

    Personligen tror jag att själen lämnar kroppen och far iväg någon annanstans.

    Varför tror jag det?

    - Jag såg ett litet ljussken lämna kroppen just vid dödsögonblicket.

    Två veckor efter det kände vi av henne i hemmet.

    Vissa fenomen förekom som en hälsning att jag finns kvar här fast utan kropp.

    Dörrar öppnades, lampor vajade, fläktar slogs på och en stor krukväxt föll omkull obegripligt.

  • cecilia04

    Jag förstår att du letar efter tecken, det gör man hela tiden faktiskt..Jag tror inte bara att allt tar slut utan vi människor har för komplicerade hjärnor för att bara dö..livet fortsätter på något sätt tror jag. Min mamma dog för 19 månader sedan o allt e fortfarande jobbigt..känns som det var igår..Jag kan också se exakt hur hon såg ut vid dödsögonblicket o jag känner samma känslor nu som då..

  • malle2

    Ja det kommer och går. Kan gå någon vecka och jag tänker inte på det, sen helt plötsligt kan vara på jobbet så ser jag dödsögonblicket framför mig helt utan förvarning sen sitter det i ett tag igen

  • malle2

    En grej som var konstig i samband med hans död var att en klocka som han gjort själv gick sönder och sluta gå klockan halv elva. Några veckor senare när han dog så dog han halv elva. . .

Svar på tråden döden