• Anonym (Oense)

Hjälp oss avgöra detta. Fisar som luktar illa=diarre?

Jag anser att fisar kan lukta illa pga lök exempelvis och att det luktar riktigt illa men man behöver inte bajsa och man behöver definitivt inte ha diarre efter att fisarna börjat stinka.

Min vän anser att om fisarna börjar lukta illa så är det definitivt en diarreattack på gång och man blir alltid dålig i magen om fisarna luktar illa.

Vem har rätt anser du?

• Svar på tråden Hjälp oss avgöra detta. Fisar som luktar illa=diarre?
  • Anonym (näe...)

...man kan fisa illa utan att ha diarre.

• Anonym (kdevfrvgf)

min mage är alltid rutten och fisarna luktar fan, jag har aldrig haft diarré....

• Anonym (Stoppad korv)

Jag är konstant förstoppad,men kan fisa fisar som gör att jag själv går ur rummet! Så nej,inget samband här inte.

• Anonym (Ann-Sofie)

Jag har alla lukter på mina fisar.
    Allt från luktlösa till riktiga äggisar som aldrig slutar lukta.
    Har inget med diarre eller dålig mage att göra.
    De som är varma luktar dock alltid.

• Anonym (Vitlök)

Jag åt ca 15 marinerade vitlöksklyftor en gång.

Fisarna stank vitlök utan magproblem.

• Anonym (Snövit)

Jag är mer orolig över att mina fisar doftar liljekonvalj, och jag som inte ens gillar liljekonvaljer. Rynkar på näsan

• Persbrandtinnan
    Anonym (Ann-Sofie) skrev 2014-09-27 20:32:24 följande:

Jag har alla lukter på mina fisar.

Allt från luktlösa till riktiga äggisar som aldrig slutar lukta.

Har inget med diarre eller dålig mage att göra.

De som är varma luktar dock alltid.

Kan bero på att de är varma av en anledning. (Varma pruttar innehåller mer bajssporer).
  • Anonym (M)
    Anonym (Oense) skrev 2014-09-27 20:14:00 följande:
    Jag anser att fisar kan lukta illa pga lök exempelvis och att det luktar riktigt illa men man behöver inte bajsa och man behöver definitivt inte ha diarre efter att fisarna börjat stinka. Min vän anser att om fisarna börjar lukta illa så är det definitivt en diarreattack på gång och man blir alltid dålig i magen om fisarna luktar illa. Vem har rätt anser du?

Du har rätt när det gäller din mage och din vän har rätt när det gäller hens mage. Din vän får säkert diarré efter varenda stinkande fjärt, medan du inte får det. Själv har jag bara haft diarré en gång i mitt vuxna liv men gaser som luktar avgrund släpper jag ifrån mig rätt ofta.
  • Anonym (fisarna)

När mina fisar luktar fan så är det ett tecken på att magen är olag och diarrén brukar komma som ett brev på posten ganska snart efter att fisandet startat. 

Jag är dock laktosintolerant så fisandet hör nästan alltid ihop med att jag fått i mig för mycket laktos.

• Anonym (Ann-Sofie)

Tycker att det är konstigt att en del alltid har luktlösa fisar förutom när de har diarré. Vill också ha det så.

• Anonym (Oense)

Skulle gärna ha fler synpunkter på detta.

Svar på tråden Hjälp oss avgöra detta. Fisar som luktar illa=diarre?