• Anonym (Juli)

Nån mer utan vänner? Vad gör ni på dagarna?

Nån mer utan vänner? Vad brukar ni göra på dagarna?

• Svar på tråden Nån mer utan vänner? Vad gör ni på dagarna?
  • Ganyca
    Anonym (Juli) skrev 2014-09-27 21:35:06 följande:

Nån mer utan vänner? Vad brukar ni göra på dagarna?

Hur kommer det sig att du inte har några vänner? Och vad gör du själv på dagarna?
  • Anonym (?)

På dagarna arbetar de flesta? Inte många som har tid för kompishäng då.

• Anonym (Juli)

Jag vet inte, jag är en glad och trevlig tjej, i högstadiet umgicks jag med min bästis men vi vart osams efter gymnasiet och tappade kontaktn. Har killkompisar men ingen tjejkompis

Ganyca skrev 2014-09-27 21:38:05 följande:

Hur kommer det sig att du inte har några vänner? Och vad gör du själv på dagarna?

• Anonym (Juli)

Jag vet inte, jag är en glad och trevlig tjej, i högstadiet umgicks jag med min bästis men vi vart osams efter gymnasiet och tappade kontaktn. Har killkompisar men ingen tjejkompis

• Anonym (Juli)

• Ganyca
    Anonym (?) skrev 2014-09-27 21:42:03 följande:

På dagarna arbetar de flesta? Inte många som har tid för kompishäng då.

Men det hinns ju lätt med. Ja, om man inte har massa barn kanske. Eller mkt aktiviteter/hobbies, men då torde man ju i de flesta fall lära känna folk i och med det. Sen behöver man ju inte umgås vareviga dag, om man har annat att göra.
  • Anonym (g)

Jag har vänner men är i den åldern då man inte umgås bara sådär om man inte har ett syfte. Och eftersom jag inte har familj eller släkt så blir att jag får klara mig själv oftast.
    Jag brukar spendera lediga stunder med att läsa böcker, studera saker i anknytning till mitt arbete, skriva, spela spel, studera magi, måla och titta på film.

• Ganyca
    Anonym (Juli) skrev 2014-09-27 21:51:07 följande:

Okej, men då har du ju kompisar? =) Vart bor du då och hur gammal är du?
  • Anonym (?)
    Ganyca skrev 2014-09-27 21:52:36 följande:
    Men det hinns ju lätt med. Ja, om man inte har massa barn kanske. Eller mkt aktiviteter/hobbies, men då torde man ju i de flesta fall lära känna folk i och med det. Sen behöver man ju inte umgås vareviga dag, om man har annat att göra.
    Så vi pratar om kvällar nu alltså. Så stod det ju iofs inte i trådstarten.
  • Ganyca
    Anonym (?) skrev 2014-09-27 22:16:06 följande:
    Så vi pratar om kvällar nu alltså. Så stod det ju iofs inte i trådstarten.
    Då tror jag du tolkade det lite väl bokstavligt (?). Har man kompisar att umgås med träffas man väl när man har tid.
  • Anonym (Juli)

Jag är. 26 och bo i dalarna

Ganyca skrev 2014-09-27 21:59:17 följande:

Okej, men då har du ju kompisar? =) Vart bor du då och hur gammal är du?

• Anonym (K)

Har inga vänner alls.. Dock en sambo. Vi umgås och hittar på saker och när han är iväg nånstans med sina vänner eller så så är jag oftast hemma. Städar eller kollar tv typ. Annars shoppar jag eller är hos mamma.

Har inte haft någon riktig vän att umgås med på några år.. Vet inte vad det är men jag tröttnar på folk så lätt och har svårt att hålla kontakten. Har egentligen inte saknat någon förrän nu. Skulle vara skönt att ha någon att prata med och ja.. Vanliga saker.

Har jättebra kollegor på jobbet men inga jag umgås med på fritiden. Sen har jag ju släkten och det är ju alltid kul att träffas men det blir inte så ofta.

När man jobbar hela dagarna finns det ju inte så mycket tid kanske att lägga på vänner.. Kanske därför jag har förlorat alla.

• Ganyca
    Anonym (K) skrev 2014-09-27 23:55:53 följande:

Har inga vänner alls.. Dock en sambo. Vi umgås och hittar på saker och när han är iväg nånstans med sina vänner eller så så är jag oftast hemma. Städar eller kollar tv typ. Annars shoppar jag eller är hos mamma.

Har inte haft någon riktig vän att umgås med på några år.. Vet inte vad det är men jag tröttnar på folk så lätt och har svårt att hålla kontakten. Har egentligen inte saknat någon förrän nu. Skulle vara skönt att ha någon att prata med och ja.. Vanliga saker.

Har jättebra kollegor på jobbet men inga jag umgås med på fritiden. Sen har jag ju släkten och det är ju alltid kul att träffas men det blir inte så ofta.

När man jobbar hela dagarna finns det ju inte så mycket tid kanske att lägga på vänner.. Kanske därför jag har förlorat alla.

Tid finns det väl alltid att hitta någon gång då och då för sina vänner om man bara vill. Såvida man inte jobbar 16 timmar om dygnet då kanske. Men sen har jag förståelse för att vissa blir utslitna av sitt jobb och kanske mest känner för att ta det lugnt efter arbetstid. Hade själv en sådan period. Men sen finns det ju dagar man är ledig och helger.
  • Ganyca
    Anonym (Juli) skrev 2014-09-27 21:51:07 följande:

Hur kommer det sig att ni blev osams? Saknar du henne? Finns det ingen chans att ni kan hitta tillbaka till varandra?

Ok, ja då var det lite långt ifrån mig som bor i Värmland. Är i samma ålder som dig dock. Min bror bor uppe i Dalarna och pappa har sommarstuga där men är inte där uppe så ofta längre.
  • Humlan88

Låter precis som jag :( vart bor du? Pm mig om du vill

Anonym (K) skrev 2014-09-27 23:55:53 följande:

• Anonym (flyttat)

Hej!

Jag har inga vänner här där jag bor. Jag flyttade långt för att bo med min man och lämnade då alla mina vänner kvar där jag bodde innan. Det är ganska långt att åka och det blir inte så ofta. Deras liv fortsätter där och jag ersätts med nya vänner. Så ja, det känns ensamt ibland. 

Här har jag inte hittat någon att umgås med. Jag jobbar och träffar människor på jobbet, har trevliga kollegor, men det är ingen jag umgås med privat. 
    Jag har en hund som jag och min man tränar mycket med. Vi träffar en del på prov, träningar mm. Men samma sak där, ingen vi umgås privat med utan hundarna. 
    Min man har två vänner som han umgås med, den ena har en flickvän som inte alls är som jag. Så det är inte heller någon jag tar en fika med på egen hand. Jag kan umgås med henne när vi är alla fyra. För hon är inte otrevlig, bara inte min typ av människa. 

Mina dagar går åt till att jobba, fixa hemma, umgås med min man, träna med hunden, gå prov med hunden, jaga (några gånger om året), vara på svärföräldrarnas landställe, bara vara hemma

• Anonym (K)
    Humlan88 skrev 2014-09-28 10:33:47 följande:

Låter precis som jag :( vart bor du? Pm mig om du vill

Vad skönt att vi är fler som har det så .. Vad gör du för att "fördriva tiden"?

Bor i Örebro, är 24 år, du då?
  • Anonym (Ensam)

Jag pluggar. Det är svårt med grupparbeten och på lunchen när det är så uppenbart att jag är ensam, även om jag går på universitetet brukar läraren få peta in mig i nån grupp mot de andras vilja för det låter alltid "vi är redan en full grupp...." osv.

Hemma pluggar jag, läser, spelar TV-spel, simmar, bakar osv. Har inte haft vänner på ca 10 år så jag har slutat vara ledsen och bara accepterar det.

• Humlan88
    Anonym (K) skrev 2014-09-28 11:27:46 följande:

Vad skönt att vi är fler som har det så .. Vad gör du för att "fördriva tiden"?

Bor i Örebro, är 24 år, du då?

Ja skönt att man inte är ensam, jag brukar baka, få ut med hunden, läsa, fixa i hemmet m.m men visst klart de skulle va kul med en vän! Jag bor i Falun
  • Ladymiss

Hej!

Jag flyttade till en värmländsk stad där jag inte känner så många ännu. Jag har mina arbetskamrater såklart men dem umgås jag inte med på fritiden. Men jag har lärt känna en del människor genom min sambo.

Mina dagar bestär just nu av att ta hand om en bebis då jag precis fått barn, annars fyller jag mina dagar med träning, yoga, promenader, sång..

Att gå en kurs är ju ett bra sätt att träffa nya likasinnade människor på tycker jag, finns det något sådant där du bor som skulle kunna vara intressant kanske?

Svar på tråden Nån mer utan vänner? Vad gör ni på dagarna?