ångest
Hur klarar man att leva med ångest hela toden? Hur får man väck ångest? Vad har ni för symtomen när den är riktigt på väg och blossa upp? Ja blir jätte varm i bröstet... det är så ja börjar känna det. Hur är de för er andra
Hur klarar man att leva med ångest hela toden? Hur får man väck ångest? Vad har ni för symtomen när den är riktigt på väg och blossa upp? Ja blir jätte varm i bröstet... det är så ja börjar känna det. Hur är de för er andra
vad får du ångest över till att börja med?
För 5 år sedan fick jag min första panikångest attack blev livrädd åkte in och blev inlagd 2 dygn dög dom kollade allt med hjärtat. Men inget fel på detta. Men dom visste inte vad de va utan tog 1.5 månad sedan förstod dom att de va ångest... min pappa hade precis fått en hjärtinfarkt men överleva. Gick på antidepressiva i ett år. Slutade med det och för 6 veckor sedan på jobb. Får ett larm tantens son hade svimmat i hemmen ok vi åker dit. Men när vi kom dit så va han död. Detta satte igång allt igen. Så nu är ja på ruta ett igen. Hög puls hela tiden som ja kollar hela tiden. Problem med att ta de lugnt. Kroppen på helspänn hela tiden. Och helt plötsligt så får ha denna varme i bröstet igen.. kollade ekg för 4 veckor sedan då ja alltid tror att de är hjärt at
Ojdå. :(
Du kanske skall prata med någon som kan lära dig att hantera ångesten? Det är ju det man egentligen skall göra, lära sig hantera den och leva med den, inte låta den påverka livet. Det kan ju vara en svår utmaning att åstadkomma själv.