• estrell

Bra snask för oss gravida!!!

Tänkte bara rekomendera ett snakigt mål för oss som e gravida, det är gott, nyttigt och mättande!!! Hemmagjord Smoothie på frysta bär!

Här e recept/ingredienserna: Häll dessa i en hög behållare, då man ska blanda allt med mixer:

Någon dl frysta bär, (gärna hallon då det ger syrlig god smak)
    1/2 banan eller ngr matskedar keso.
    en skvätt apelsinjuice
    en skvätt lättmjölk
    1-2 dl Youghurt (tex yoggi mini utan tillsatt socker vanilj björnbär)
    Ev några stänk kanel.

Mixa samman och häll upp i glas, drick eller ät med sked!!

Supergott, nyttigt och mättande.

• Svar på tråden Bra snask för oss gravida!!!
  • smurfisar

Mums det lät suuuuper det ska jag pröva tack. V 11+4

• lata kocken Johanna

det absolut bästa som man kan äta är nötter och frön som tex pumpafrön, solrosfrön, hasselnötter, valnötter mm

• Mosen08

läste för ett tag sen att Yoggi mini innehåller nån slags fruktos som är mkt mer onyttigt än vanligt socker!

• Mosen08

läste för ett tag sen att Yoggi mini innehåller nån slags fruktos som är mkt mer onyttigt än vanligt socker!

• estrell

Lata kocken: Hade det varit nötter jag vart sugen på så hade jag ätit det Kan aldrig tänka mig att det är helt nyttigt att äta sig mätt på nötter till tex frukost eller mellanmål, då kommer man upp i helt ENORMA mängder med onödiga kallorier!

Jag rekomenderar naturligtvis denna lilla fruktdrink till alla dem som är sugna på det.

• lata kocken Johanna

njaaaa

nötter är så konstiga att man blir mätt av dom
    - och äter man samma mängd kalorier som vanligt men byter ut en del av maten mot nötter så går man ner i vikt!

ett mysterie som man inte riktigt vet varför men det funkar (då talar jag INTE om jornötter och andra icke-nötter)

sen är de ju rika på bra fetter, vitaminer och mineraler (ffa järn)

och det var ju snask det talades om - inte mat! Och att byta chipsen, bullarna, godiset och sånt mot nötter är ett av de bästa sätten att få en bättre fett och mineralbalans

• estrell

Lata kocken: Ok, om man pratar snask så håller jag helt med dig . Men mitt lilla recept är mer menat som ett frukost eller mellanmål, kvällsmålsalternativ, men det kanske inte var det jag skrev i rubriken iof.

• kayal

kashew nötter i yogurth... ooo
    det är min stora passion...

räcker med ett eller två hekto, man orkar inte äta upp allt ens.

Och så torkade aprikoser... oooo

(dreggel dreggel)

• Rosa 26

Eller så kan man ju äta choklad o annat onyttigt, det gör jag. Hi-hi!!

• prem

Estell ! bra tips ..själv vill jag äta exotiska frukter hele tiden !!!

• Erika

Jag äter massa olika smothies varje dag.

Jag kör med olika frukter o bär, ibland blandar jag i nån tsk honung eller lite kanel. Jag mixar alltid med lätt vanilj yoghurt, det blir sååååå gott.

• nyth

Jag måste bara tipsa om en sak som är ungefär som en smothie, men med bara frukt o bär som blir som glass. Man mixar en banan med massa(!) frysta hallon, och tillsätter lite råsocker. Jätte gott, och jätte nyttigt

• kayal

nyth
    dedär låter ju hur trevligt som helst
    och jag som blir så sugen när jag är hungriii..

dags o koka gröt, än är de frukost bara

• maiken80

estrell -
    har gjort smoothie efter ditt recept nu - jättegodt, verkligen! Fick ha i en liten sked socker eftersom jag endast hade sitronyogurt hemma och det blev lite surt...

Tack för tipset. Kommer definitivt att göra det igen

• estrell

Maiken80: Vad glad jag blir att du tyckte om min smoothie!! Ska nog ta och göra en själv nu

Svar på tråden Bra snask för oss gravida!!!