• Danilo o Paulina plus lilen

söker lägenhet

Hej!!!
    Jag och min sambo söker efter lägenhet, men vårt situation är lite komplicerat, vi har socialen som hjälper oss med ekonomin, vi har en barn på 11 månader och en till på väg nu i februari, jag pappan va förut en kille som levde singel livet, jobbade och fixade pengar för att överleva o ha en bra liv, men så blev tjejen gravid och ville behålla barnet, då tog jag mitt ansvar och ändrade på mitt galna liv på festande och drogande... slutade dricka och använda droger tre månader innan mitt barn födes ( hade försökt några gånger innan oxå ) men lyckades med tre månader innan han födes och höll mig i sju månader totalt.... men sen tog jag en återfall, ( jag lyckades helt själv i sju månader) återfallen höll i två månader ungefär, sen bestämde jag mej att ta hjälp, då va alternativet en öppen behandling, förlorade jobbet på grund av komplicerad liv under graviditeten och sökande på en lägenhet ( hittade en lägenhet men blev lurad av hyresvärden och blev vräkta av dem som ägde fastighetsägaren) under den perioden födes mitt barn och tack vare GUD så hittade vi en lägenhet med ett års kontrakt som tar slut nu i slutet av november, vi har inte lyckats o hitta nåt nu när jag går i behandling och på NA mötena ( anonyma narkomaner ) så har det hjälp mej med min tillfrisknad och mitt mer ansvar fulla liv, och med det paketet ingår ärlighet, och det är därför jag har svårt med att hitta lägenhet, jag kan  inte skriva till annonsörer ljuga om att jag har jobb och inte heller berätta om mitt beroende, nu är jag den kille som har varit utan att dricka eller använda på snart 4 månader och fått tillsynen att aldrig mer använda i mitt liv.
    Socialen vill inte hjälpa mej med ett boende till mej och min familj och jag vet inte vad jag ska göra, jag har sökt överallt inom och utanför Stockholm, listat in oss i många kör m mm... kan någon ge mej råd av vad jag kan göra.
    jag söker jobb och lägenhet.

familj
  • Svar på tråden söker lägenhet
  • Långbenopluto

Sök på annan ort. Det är svår för alla nu med bostad, även om man har fast jobb utan drogproblematik etc.

Svar på tråden söker lägenhet